Fabián, CHKO Brdy

 


Kraj: Středočeský

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.6871728N, 13.9462725E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/devegojoku


Byl mlhavý den a já jsem se toulal po Brdech. V tlapkách jsem měl mnoho kilometrů a pomalu jsem se viděl v kufru Toyoťáka, který mne bezpečně doveze dom. Tlapkal jsem po zpevněné lesní cestě a sledoval jsem zelené turistické značení, které jsem za žádnou cenu nesměl ztratit. Moc dobře jsem totiž věděl, že zelené turistické značení mne povede nejkratší možnou cestou k Toyoťákovi.

 

Utlapkaný až běda dotlapkal jsem k turistickému přístřešku. Ani na chvilinku jsem se u něj nezastavil. Jen jsem si ho zdálky prohlédl a tlapkal jsem dál po kamenité cestě s hlubokým lesem po levé tlapce a s lesem plným mladých rozčepýřených stromků po tlapce pravé.

 

Než jsem se nadál, les plný rozčepýřených stromků jsem nechal za chvostem. Tlapkal jsem z prudkého kopce po kamenité cestě. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy ležel sníh a ukrýval vše, co se mu dostalo do cesty.

 

Tlapkal jsem z kopečka s radostí mne vlastní. Čím déle jsem tlapkal, tím se stávalo klesání méně a méně strmé. Najednou, zničehonic, jsem zjistil, že tlapkám skoro po rovince. Jenže než jsem se rozkoukal, přišel sešup.

 

Sesvištěl jsem z prudkého kopce a měl jsem co dělat, abych na konci lesa zastavil. Jen pár kroků přede mnou končil les a já jsem merčil silnici. Po pravé tlapce na konci lesa merčil jsem obrovský památný strom.

 

Jen co mi štěklo, že merčím památný strom, štěklo mi, že už jen pár kroků zbývá a budu sedět po boku svého kámoše Fabiánka. Také mi ovšem štěklo, že k Fabiánkovi musím dotlapkat po boku člobrdice. Jenže ta byla kdesi v dáli za mnou. A že by jí šla cesta od nohou, to vám štěknout nemohu.

 

Natěšenější než natěšený na návštěvu Fabiánka, vrátil jsem se zpátky pro člobrdici. Ukázal jsem jí, že prudký kopec může seběhnout. A než jsem se nadál, už jsem seděl po boku Fabiánka na kusu štěku a nechal jsem si vyprávět novinky z hlubokých brdských lesů.










Tipy na výlety s místem pro zaznamenání vašich zážitků, vlepení fotek i k otisknutí turistických razítek z navštívených míst, najdete v našem Turistickém zápisníku, který je k dostání na našem webu https://tulacci.cz/turisticky-zapisnik-chko-brdy/p1.

 




Komentáře