Hrob posledního vrčeňského Kelta, PP Pod Štědrým

 


Kraj: Plzeňský

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.5104511N, 13.6538653E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/hozolapoda


Byl den, kdy by bylo lepší, ležet doma za pecí. Na obloze se honili kámoši Mračouni a vítr pořádně foukal. Ale protože nepršelo, rozhodl jsem se vydat na toulku za humna. Volba padla na vrchol Štědrý, na který jsem vystoupal s pořádným nákladem bahýnka, které mne doprovázelo na každém kroku.

 

Jen co jsem měl vrchol v merku, jen co jsem byl vyfocen, rozhodl jsem se vrchol Štědrý prozkoumat. Přímo před sebou zmerčil jsem ohniště, i sezení pro člobrdy. Jen mrňousek za ohništěm zmerčil jsem hromádku kamení a u ní kámen, který měl na sobě tajemný vzkaz. Na kameni stálo: Zde odpočívá poslední vrčeňský Kelt, jenž skonal pod kuchyňským válečkem své družky. Čest jeho památce.

 

To vám štěknu kamarádi, jak jsem tak na místě stál, dala se do mne zima. Nebál jsem se, ale mrazilo mne celé mé já. Stál jsem na místě odpočinku posledního vrčeňského Kelta. Stál jsem u malé kamenné mohylky. Jenže na mohylce leželo něco, z čeho se do mne dala zima. Přímo pod nápisem zmerčil jsem květinu a vedle květiny ležel on. Vedle květiny zmerčil jsem kuchyňský váleček.

 

To vám štěknu kamarádi, jen co mi štěklo, na co koukám, vyskočil jsem a metl jsem pryč. Metl jsem pryč ták rychle, až se mi od tlapek prášilo. Snad bych pryč metl doteď, kdybych z dáli daleké nezaslechl člobrdici, jak na mne volá, abych se vrátil zpět.

 

Ač nerad, vrátil jsem se zpátky k člobrdici. Ale k mohylce, k té už by mne nikdo nedostal. Důkladně jsem prozkoumal ohniště i sezení pro člobrdy a nakonec jsem se usadil pod obrovskou tabulí, ze které na mne koukal kámoši Bubo bubo a Meles meles. Z tabule jsem se také dozvěděl, že bych tu mohl zahlédnout i kámoše orla mořského. Nevím nevím kamarádi, orla mořského, toho už jsem za poslední rok nezmerčil. Ale kdo ví, třeba se tu zase jednou ukáže. 








Chcete se vydat v mých stopách nebo vás láká průzkum nádherné přírody, ve které turistu jen tak nepotkáte? Pokud ano budu moc rád, když se zapojíte do Putování za poznáním přírodního parku Pod Štědrým, který jsem s člobrdicí připravil právě pro vás. Putování za poznáním přírodního parku Pod Štědrým je zdarma, jeho cíle a pravidla naleznete na mém webu https://tulacci.cz/putovani-za-poznanim/2023/prirodni-park-pod-stedrym/m25





Komentáře