Kaplička a kříž, PP Pod Štědrým

  


Kraj: Plzeňský

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.4880039N, 13.6828108E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/jejafepazu

 

Byl krásný den a já jsem se toulal přírodním parkem Pod Štědrým. Zdolával jsem kopečky, objevoval studánky a užíval jsem si výhledů. Svištěl jsem nádhernou přírodou, užíval jsem si každý krok, když mne tlapky donesly k asfaltové cestě, která přírodní park Pod Štědrým protíná.

 

Chvilku jsem váhal kudy dál. Přemýšlel jsem nad tím, zda bych se měl vrátit. Ale nutkání pokračovat dál bylo ták silné, že jsem počkal na člobrdici a na vodítku jsem se po boku ségruše vydal po silnici dál.

 

Tlapkal jsem jen chvilku, když jsem po své pravé tlapce zmerčil kříž. Kříž, u kterého jsem byl naposledy před lety. I za to roky se kříž vůbec nezměnil. Dokonce i kamínky, které člobrdice namalovala, zůstaly na svém místě. A to je co štěknout.

 

Když jsem měl kříž v merku, vydal jsem se dál. Tlapkal jsem pomalu po boku člobrdice až k první polní cestě, kterou jsem zmerčil po své pravé tlapce. Když se člobrdice rozhlédla a dala pokyn k přechodu, v mžiku jsem byl k nezastavení. Přetlapkal jsem silnici, zbavil jsem se vodítka a užuž jsem se chtěl vydat polní cestou dál.

 

Jen co jsem udělal první krok, musel jsem změnit směr. Mezi dvěma vysokými stromy, po mé pravé tlapce, na samotném začátku polní cesty, zmerčil jsem stavbičku sněhově bílou, s malým okénkem a zajímavou stříškou. Zmerčil jsem stavbičku ták jinou, než jaké jsou ostatní stavbičky v okolí. Ale nemýlil jsem se, opravdu jsem objevil kapličku. Kapličku starší než starou, stojící na místě, na kterém se zastaví nejeden tulák.

 

Na chvíli jsem se u kapličky zastavil. Kochal jsem se pohledem do okolí a celé mé já se snažilo si užít kouzlo tohoto nevšedního místa. Všude kolem mne merčil jsem kopečky. Merčil jsem pastviny i hluboké lesy. Merčil jsem silnici, která přetíná přírodní park Pod Štědrým.

 

Byl jsem u kapličky, která udává směr. Věděl jsem, že za kapličkou mne čeká příroda plná luk, a kopečků. Věděl jsem, že když se vydám polní cestou dál, jednou dojdu na samotnou dominantu přírodního parku Pod Štědrým, vrchol Štědrý. Zatímco přes cestu vpravo, to je jiná. Tam jsem merčil jednu velkou pastvinu. Pak už jsem merčil jen spoustu kopečků a hluboké lesy. Lesy, ve kterých žije spousta mých lesních kámošů. A dokonce i jeleni s laněmi. Ale ty zmerčit, to je opravdu velká náhoda.

 








Chcete se vydat v mých stopách nebo vás láká průzkum nádherné přírody, ve které turistu jen tak nepotkáte? Pokud ano budu moc rád, když se zapojíte do Putování za poznáním přírodního parku Pod Štědrým, který jsem s člobrdicí připravil právě pro vás. Putování za poznáním přírodního parku Pod Štědrým je zdarma, jeho cíle a pravidla naleznete na mém webu https://tulacci.cz/putovani-za-poznanim/2023/prirodni-park-pod-stedrym/m25





Komentáře