Studánka, PP Pod Štědrým

  


Kraj: Plzeňský

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.5044750N, 13.6923292E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/mafamocatu


Byl krásný den a já jsem se toulal přírodním parkem Pod Štědrým. Na obloze zářil kamarád Puňťa a svými paprsky zahříval zem. Vlahý větřík vanul a den byl jako stvořený, pro pořádnou prochajdu. Protože však na odpoledne slibovali člobrdové déšť, vydal jsem se na prochajdu pouze za humna.

 

Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě a spokojeně jsem si vrtěl chvostem. Bahýnko mi čvachtalo pod tlapkami, paprsky kamaráda Puňti mi zahřívaly kožíšek. Ségruše chtěla dělat psí kusy a já jsem se nebránil. Rozhodl jsem se, že si tuto prochajdu užiji, jak nejlépe umím.

 

Svištěl sem se ségruší po boku ve stínu vysokých stromů. Co chvilku jsem obsvištěl majestátný kmen pořádného buku, co chvilku jsem se schoval za obrovský balvan. Nejednou jsem na ségruši vyštěknul, nejednou jsem se za ní rozeběhnul a nemohl jsem zastavit. Užíval jsem si každou chvilku a než jsem se nadál, byl jsem pod kopcem a les jsem měl za chvostem.

 

Rozhlédl jsem se vpravo i vlevo a v mžiku jsem věděl, kde to jsem. V mžiku bylo po hraní se ségruší. V mžiku bylo po psích kusech. Byl jsem v místě, které jsem musel zkontrolovat. Vždyť už jsem tu ták dlouho nebyl. A za tu dobu se tu mohlo mnohé změnit.

 

Odbočil jsem doleva a tempem tlapka tlapku mine, tlapkal jsem mezi lesem a loukou. Co chvilku jsem se zastavil u pařezu, co chvilku jsem obtlapkal balvan. Zastavil jsem se v baru pro mé lesní kámoše, abych zjistil, zda už má otevřeno. Přeci jen, pořádná zima se nám ještě nedostavila. To vám štěknu kamarádi, co jsem v baru objevil, to vám byla paráda. Bar pro mé lesní kámoše byl plný sena. Jen mrňousek dál od sena zmerčil jsem spoustu zrní i mrkve a nechyběla ani sůl. Byť jsem byl u malého baru, za těmito dobrotami se sem určitě stahují všichni mí kámoši z okolí.

 

Když jsem měl bar v merku, vydal jsem se dál. Prosvištěl jsem lesem až na jeho konec. Na konci lesa a na začátku louky, u dvou vysokých stromů po mé pravé tlapce, sesvištěl jsem z lesní cesty. Prosvištěl jsem vysokou travičkou, přeskočil jsem koryto potůčku a v mžiku jsem byl na místě mne ták moc milém.

 

Dosvištěl jsem ke studánce pod kopcem, ke které se již mnoho let moc rád vracím. Byť je ve studánce vodička jen málokdy, okolní příroda mi nedá jinak, než abych se tu zastavil. Byť je studánka jen mrňousek od lesní cesty, jen málokdo jí objeví. Díky vysokým stromům je moc dobře maskovaná. A snad i proto je stále beze jména. Ale víte co? Mne to nevadí. Třeba to nakonec budu jednou já, kdo studánku pojmenuje. Protože jméno si tahle studánka opravdu zaslouží. 


 





Chcete se vydat v mých stopách nebo vás láká průzkum nádherné přírody, ve které turistu jen tak nepotkáte? Pokud ano budu moc rád, když se zapojíte do Putování za poznáním přírodního parku Pod Štědrým, který jsem s člobrdicí připravil právě pro vás. Putování za poznáním přírodního parku Pod Štědrým je zdarma, jeho cíle a pravidla naleznete na mém webu https://tulacci.cz/putovani-za-poznanim/2023/prirodni-park-pod-stedrym/m25.

 

 

Komentáře