Studánka u Kornatického potoka

 


Kraj: Plzeňský

Okres: Plzeň - jih 

GPS souřadnice: 49.6657961N, 13.5738656E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/galavesoca


Byl mrazivý zimní den a já jsem se toulal po Plzeňském kraji. V tlapkách jsem měl mnoho kilometrů, v merku jsem měl mnoho krásných míst. Naštěstí únava se stále nedostavila, tak jsem se toulal dál.

 

Tlapkal jsem po zmrzlé pěšince vedoucí vedle potůčku. Po levé tlapce jsem měl pořádný kopec, po tlapce pravé zurčící potůček. Uhnout nebylo kam. Na koupání nebylo póčo a šplhat do krpálu se mi ani za steak nechtělo. Nechal jsem se vést pěšinkou a byl jsem moc zvědav, jaká krásná místa mi ukáže.

 

Pěšinka mne vedla všemi směry, jenom ne rovně. Směr rovně, jako by vůbec neznala. Ukazovala mi krásné přírodní scenérie, ukazovala mi místa nevídaná. Než jsem se stihl na pěšince rozkoukat, dovedla mne k dřevěným schodům.

 

Jen co jsem schody zmerčil, poděkoval jsem pěšince za krásnou cestu a změnil jsem směr. Skočil jsem jen pár skoků, když se přímo přede mnou objevila zídka z klád. Jak jsem tak na zídku koukal, něco mi neštymovalo. Až když jsem se k zídce přiblížil jen na pár kroků, všimnul jsem si, že širokou trubkou pronikající zídkou vytéká průzračně čistá vodička.

 

To vám štěknu kamarádi, že ze zdi poteče vodička, to by mi v přírodě neštěklo. Ale bylo to tak. Jak jsem tak na zídku a vodičku koukal, myslel jsem si, že jsem na ták zvláštním místě, že už mne ničím nepřekvapí. Ale překvapilo mne o moc víc, než by se mohlo zdát.

 

Utlapkal jsem ještě pár kroků a byl jsem u vodičky. Hodil jsem očadlem pod zeď a zmerčil jsem malý potůček, který se jen pár kroků ode mne ztrácel v zemi. Když jsem měl potůček v merku, zvedl jsem kebuli. Přes zídku z klád jsem zmerčil místo, nevídané. Zmerčil jsem skálu a na ní rostoucí stromy. Zpod kořenů stromů, přes skálu, stékala mnoha pramínky vodička. V místech, odkud vodička kapala, visely rampouchy. Celá skála byla namrzlá a moc krásně se leskla.

 

Uprostřed Plzeňského kraje jsem objevil moc krásné místo. Objevil jsem studánku, ke které se jednou určitě vrátím. A moc rád. Je ták jiná, než jiné studánky co znám. A na jak krásném místě se nachází ... Jeden by štěkl, že je to místo pohádkové.











Komentáře