Velký přebudovský rybník, PP Pod Štědrým

  


Kraj: Plzeňský

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.4994886N, 13.6978022E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/negudosasu


Byl krásný den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice a pod dohledem kamaráda Puňti toulal přírodním parkem Pod Štědrým. V tlapkách jsem už nějaký ten kilometr měl, ale stále jsem byl svěží a zvědavý, kam mne tentokrát tlapky zanesou.

 

Tlapkal jsem po zpevněné lesní cestě ve stínu vysokých stromů. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Po levé tlapce jsem pod vysokými stromy merčil pořádný krpál, koberce mechu i spoustu pařezů. Po pravé tlapce, to byla jiná. Po pravé tlapce jsem pod vysokými stromy merčil spoustu mladých rozčepýřených stromků. Kde nebyly mladé rozčepýřené stromky, rostly pidi stromky. Kde nerostly ani pidi stromky, merčil jsem spoustu pařezů. Některé pařezy byly porostlé mechem, jiné houbami. Z některých pařezů rostly malinkaté stromky, které teprve nedávno na svět vykoukly ze semínka.

 

Tlapkal jsem pohádkovou přírodou a užíval jsem si každý krok. Cesta má vedla stále rovně. Protlapkal jsem kolem kazatelny na rozcestí a dál jsem tlapkal rovně. Užuž jsem si začal pod fousky poštěkávat, že bych změnil směr. Když v tom, najednou, zničehonic, za hromadou vykácených stromů, za malým, snadno přehlédnutelným mostkem, za lesní křižovatkou, zmerčil jsem cestu krásnější než krásnou. Zmerčil jsem cestu porostlou mechem. Vedle cesty merčil jsem pidi stromky i spoustu pařezů.

 

Jen co jsem cestu zmerčil, neodolal jsem. Zpevněné lesní cestě jsem chvostem zamával na rozloučenou a než bys pro kostičku dosvištěl, už jsem svištěl po měkoučké cestě porostlé mechem z mírného kopečka.  

 

Tlapka střídala tlapku a já svištěl s radostí mne vlastní pohádkovým lesem. Co chvilku mne oslnil kamarád Puňťa svými paprsky. Co chvilku jsem přeskočil kámen, který se zničehonic v cestě objevil. Ušadla mi plápolala na kebuli, chvost se vrtěl radostí a já svištěl kupředu s radostí a zvědavostí v kožíšku.

 

Než jsem si pořádně užil nádhernou přírodu, klesání skončilo. Stál jsem na rovince a přede mnou byla spousta pěšinek. Pěšinky vedly všemi směry a vybrat si tu správnou nebylo vůbec snadné. Nejdřív jsem se vydal pěšinkou úplně vpravo. Ta mne provedla tajemnými zákoutími do bažiny. Vrátil jsem se proto zpátky a vybral jsem si pěšinku jinou. Než jsem se nadál, byl jsem na hrázi rybníku. V mžiku jsem byl zase zpátky na rozcestí. Zvolil jsem další pěšinku, která mne dovedla na místo z mých oblíbených míst skoro neoblíbenější. Pěšinka mne dovedla do zátoky rybníku, kde se ták rád koupu. Plavat se tady sice nedá, ale svištět vodou a dělat psí kusy, na to je tohle místo jako stvořené.

 

Od zátoky jsem pokračoval dál. Už jsem se nevracel. S rybníkem po pravé tlapce a s lesem po tlapce levé tlapkal jsem dál. Přetlapkal jsem maliní a v mžiku jsem byl na pěšince maskované jehličím, vedoucí pod nádhernými borovicemi.

 

Byl jsem na místě, které mám tak rád. Přes kmeny borovic jsem si užíval oslnivý pohled na kamaráda Puňťu. Po pravé tlapce se mi leskla průzračně modrá hladina rybníku. Pěšinka, po které jsem tlapkal, se klikatila mezi borovicemi a já si připadal, jako bych byl v pohádce.

 

Pěšinka mne zavedla k potůčku, kterým vodička odtéká z rybníku. Potůček se v lese kroutí a vede přes něj dřevěná lávka. Přetlapkal jsem přes lávku a ještě chvilku jsem se kochal nádherným kouskem přírody. Nakonec jsem se vydal doprava, na hráz Velkého přebudovského rybníku, ze které je na tento rybník tak krásný pohled. Na konci hráze objevil jsem dřevěný rybářský domek. Domek, který dokonale ladí s okolní přírodou.







Chcete se vydat v mých stopách nebo vás láká průzkum nádherné přírody, ve které turistu jen tak nepotkáte? Pokud ano budu moc rád, když se zapojíte do Putování za poznáním přírodního parku Pod Štědrým, který jsem s člobrdicí připravil právě pro vás. Putování za poznáním přírodního parku Pod Štědrým je zdarma, jeho cíle a pravidla naleznete na mém webu https://tulacci.cz/putovani-za-poznanim/2023/prirodni-park-pod-stedrym/m25








Komentáře