Vodní nádrž Pilská, CHKO Brdy

 


Kraj: Středočeský

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.6784469N, 13.9067050E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/dulupacepe


Byl krásný zimní den a já jsem se toulal po Brdech. Na obloze se proháněly šedivé mraky, mrazivý větřík vanul. Den byl stvořený pro pořádnou prochajdu a já jsem byl moc rád, že si mohu užívat snížku v nádherné přírodě a nemusím se vyhřívat doma za pecí.

 

Tlapkal jsem do táhlého kopečka po boku ségruše a člobrdice. Tlapkal jsem pomalu, protože lesní cesta pořádně klouzala. Soustředil jsem se na každý krok, ale i tak jsem na každé dva kroky dopředu udělal jeden krok dozadu.

 

Ani klouzavá cesta mne však od postupu neodradila. Ba naopak. Čím více mi tlapky klouzaly, a cesta byla náročnější, tím více odhodlaný k postupu jsem byl. Když jsem po době delší než dlouhé dotlapkal na rozcestí a famfrňák mi oznámil přítomnost spousty vodičky, rozhodl jsem se, že zjistím, kde se vodička schovává.

 

Odhodlanější než odhodlaný vyrazil jsem kupředu. Tlapkal jsem do táhlého kopečka, když jsem po své levé tlapce zmerčil závoru. Za závorou zmerčil jsem krátký sešup. Za sešupem zmerčil jsem mnoho dřevěných sedátek. A od sedátkek jsem větřil svěží vůni vodičky.

 

V mžiku jsem změnil směr. Než se člobrdice zmohla na slovo, už jsem byl u sedátek. Jen co jsem byl u sedátek, zmerčil jsem přede mnou i zábradlí. Zábradlí, za kterým jsem merčil obrovskou propast a za propastí, to byla jiná. Za propastí zmerčil jsem betonový val a za valem, to bylo něco. Za valem byla vodička.

 

Koukal jsem na vodičku a valil jsem očadla. Famfrňák mi říkal, že je vodička všude kolem mne. Jenže já merčil vodičky jen pomálu. Zato jsem merčil mlhu hustou tak, že by se dala krájet. Ale co mlha schovává, to jsem mohl jen hádat.

 

Chvilku jsem stál na místě a valil jsem očadla, když mi štěklo, že vodičku asi opravdu schovává hustá mlha. Také mi štěklo, že když mlha dokáže schovat spoustu vodičky, snadno schová mne se ségruší i s člobrdicí.

 

Ve chvíli, kdy mi štěklo, že i mne může mlha pohltit, rozhodl jsem se pro rychlý přesun. Kam potlapkám, to mi bylo jedno. Jediný můj cíl byl, být co nejdál od husté mlhy.










Tipy na výlety s místem pro zaznamenání vašich zážitků, vlepení fotek i k otisknutí turistických razítek z navštívených míst, najdete v našem Turistickém zápisníku, který je k dostání na našem webu https://tulacci.cz/turisticky-zapisnik-chko-brdy/p1.

 


Komentáře