Vrchol Ohrádka, CHKO Brdy

 


Kraj: Středočeský

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.6858014N, 13.9282122E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/bazefobeta


Byl mlhavý den a já jsem se toulal po Brdech. Když jsem se toulat začal, bylo krásné počasí. Po obloze se honily šedivé mraky, mlha se schovávala daleko za stromy. Když jsem měl v tlapkách mnoho kilometrů, když jsem byl hluboko v lese, mlha hustá tak že by se dala krájet, byla najednou všude kolem mne. Schovávala vše, co měla nablízku. Bylo jí jedno, zda schovává les a stromy, nebo cesty s tuláky. Schovala opravdu vše, co jen z dálky zahlédla.

 

Mlhou hustou tak že by se dala krájet, toulal jsem se hlubokým lesem. Tlapkal jsem po zpevněné lesní cestě, u které jsem věděl, že mne z lesa vyvede. Jenže za jak dlouho to bude, to jsem netušil. Čas jako by se zastavil. Věděl jsem, že tlapkám mne moc dobře známou cestou, ale v mlze jsem jí vůbec nepoznal.

 

Tlapky mne nesly stále dál. Najednou jsem merčil vysoké stromy stojící u cesty. O pár kroků dál jsem viděl hlouběji do lesa. Během chvilky se mi les ukázal v celé své kráse, byť byl stále trošku zahalen do mlhy.

 

Mlhou skoro neviditelnou se mi tlapkalo, jedna radost. Merčil jsem turistické značení na stromech, merčil jsem koberce borůvčí vykukující zpod sněhové přikrývky. Když jsem zmerčil cestu mne moc dobře známou, připojující se na cestu, po které jsem tlapkal, radostí jsem si povyskočil. V tu chvíli mi totiž štěklo, že jen mrňousek přede mnou je jeden moc krásný vrchol. Štěklo mi také, že za vrcholem mne čeká už jen turistický přístřešek a pak cesta dolů, na parkoviště.

 

Jen co mi štěklo, kde jsem, musel jsem to štěknout člobrdici. Když člobrdice uviděla můj nadšený výraz, zrychlila krok. Čím rychleji člobrdice šla, tím rychleji jsem mohl svištět ke svému cíli. Čím blíže svému cíli jsem byl, tím klidnější bylo celé mé já. Užuž jsem byl klidný jako obvykle, když jsem prosvištěl zatáčkou a po mé levé tlapce, jen mrňousek od cesty, vykukovala z borůvčí hromada kamení.

 

Když jsem hromadu kamení zmerčil, radostí jsem si povyskočil. Hromada kamení totiž byla mým cílem.

 

S cílem nadohled zamával jsem člobrdici chvostem na rozloučenou a rychleji než rychle svištěl jsem kupředu. Než se člobrdice zmohla na slovo, už jsem svištěl borůvčím. Usvištěl jsem jen pár kroků, skočil jsem i dlouhý skok a byl jsem v cíli.

 

Sednul jsem si k hromadě kamení a přemýšlel jsem nad dnešním výletem. Kebulí se mi honilo, že nebyl vůbec snadný. Ale byť nebyl výlet vůbec snadný, stál za to.

 









Tipy na výlety s místem pro zaznamenání vašich zážitků, vlepení fotek i k otisknutí turistických razítek z navštívených míst, najdete v našem Turistickém zápisníku, který je k dostání na našem webu https://tulacci.cz/turisticky-zapisnik-chko-brdy/p1



Komentáře