Brožova studánka

 


Kraj: Plzeňský

Okres: Rokycany

GPS souřadnice: 49.7734167N, 13.5408500E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/muguhupohu

Byl krásný den a já jsem se toulal hlubokými lesy jen mrňousek od Rokycan. Z oblohy na mne dohlížel kamarád Puňťa, kolem kterého poletovaly bílé naducané mráčky. Mrazivý větřík vanul a ptáčci mi do kroku pěli ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. Den byl jako malovaný a já jsem byl rád, že se mohu toulat a poznávat místa dosud nepoznaná.

 

Tlapky mne nesly nádherným hlubokým lesem hlouběji a hlouběji do lesa. Tlapkal jsem po pěšince, která se zničehonic přeměnila v pěšinu a pěšina v lesní cestu. Za chvostem jsem měl nádherný hustý les, před famfrňákem jsem měl parádní bučinu.

 

Tlapka střídala tlapku a celé mé já bylo k nezastavení. Užíval jsem si každý krok, když mi cestu zkřížila závora. Za závorou zmerčil jsem vysoký buk a za bukem něco, co mne svádělo k návštěvě.

 

Co jsem to u buku zmerčil, to jsem z dálky nepoznal. Snad i proto jsem kopnul do vrtule a v mžiku jsem svištěl s radostí mne vlastní a se zvědavostí v kožíšku vstříc místu nepoznanému. Svištěl jsem napříč lesem a nic mne nemohlo zastavit. Ušadla mi plápolala na kebuli, od tlapek mi odlétalo zmrzlé spadané listí. Usvištěl jsem mnoho kroků, obsvištěl jsem mnoho stromů, když v tom na mne zpoza buku vykoukla dřevěná stříška.

 

To vám štěknu, kamarádi, já jsem měl takovou radost, až jsem si povyskočil. Jen jeden skok mi stačil k tomu, abych byl u stříšky. Strčil jsem kebuli pod stříšku a zmerčil jsem spoustu vodičky. Vodičky s troškou spadaného listí.

 

Když jsem měl studánku v merku, prosvištěl jsem se po okolí. Zjistil jsem, že když je ve studánce více vody, vodička ze studánky vytéká a tvoří potůček vedoucí kamsi do hloubi lesa. Zjistil jsem také, že nebude dlouho trvat a na místě vyroste nová oplocenka. Oplocenka, která dá domov mladým stromkům, které doplní místní les.

 

Za pár let bude toto místo úplně jiné, než je dnes. Za pár let se sem budu muset vrátit a místo zkontrolovat. Pevně věřím, že se moc nezmění. Snad jen les bude hustější, a kdo ví, třeba i vodička ve studánce bude čistá. Ale na to si musíme ještě chvilku počkat. 












Komentáře