Křížek a vysílač na Burku, CHKO Brdy

 


Kraj: Plzeňský

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.5874864N, 13.7292592E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/robezocoma


Byl krásný mrazivý den a já jsem se toulal po Brdech. Do kroku mi pěli kamarádi ptáčci ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. Větřík mne lechtal v kožíšku, který mi svými hřejivými paprsky zahříval kamarád Puňťa. Les mrazivě voněl a já jsem si pod fousky poštěkával, zda už je jaro, nebo zda stále vládne zima.

 

Tlapky mne nesly do táhlého kopečka a já jsem si užíval každý krok. Všude, kam, jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy merčil jsem mladé rozčepýřené stromky. Pod rozčepýřenými stromky merčil jsem koberce borůvčí. Občas jsem v borůvčí zmerčil pařez, občas skalku.

 

Než jsem se nadál, dotlapkal jsem na rozcestí. Musel jsem se rozhodnout, kudy tudy, kudy dál. Usvištěl jsem jen pár kroků kupředu, když v tom se jen mrňousek ode mne, po mé pravé tlapce, objevil nevysoký křížek vykládaný kamením s mne ták dobře známým nápisem Člověče postůj a pomodli se.

 

Jen co jsem křížek zmerčil, štěklo mi, kudy dál. Věděl jsem, že kupředu to nebude. Po krátkém zastavení u křížku, po krátkém porozjímání, vrátil jsem se zpátky na rozcestí a odbočil jsem doprava.

 

Vysvištěl jsem krátký kopeček, jako bych byl jura. Než jsem se nadál, přišla rovinka. Rovinka, na které jsem po levé i pravé tlapce merčil hluboký les. Mezi lesem, jen pár kroků přede mnou, přímo na cestě, zmerčil jsem mne ták dobře známý domeček.

 

To se ví, jen co jsem domeček zmerčil, kopnul jsem do vrtule a svištěl jsem kupředu. Svištěl jsem kupředu rychleji než rychle. Usvištěl jsem jen pár kroků, skočil jsem pár dlouhých skoků a byl jsem u svého cíle. Byl jsem u domečku Na Bůrku.

 

Vedle domečku zmerčil jsem vysokou věž. Věž, ze které musí být parádní výhled do dálky daleké. Zmerčil jsem věž, na kterou je vstup zakázán. Ale to mi kamarádi vůbec nevadí. Kdo by také šplhal na věž, když je na jednom z nejkrásnějších brdských míst. Proč stoupat k nebesům, když všude kolem vás je spousta mladých rozčepýřených stromků. Za několika málo rozčepýřenými stromky nachází se příroda nevídaná. Široko daleko jsou k vidění v kobercích borůvčí pidi stromky. Mezi pidi stromky jsou k vidění skály, skalky a spousta rostlin, které se jen tak nevidí.

 

Za sebe vám mohu štěknout kamarádi, že okolí chaloupky Na Bůrku, vlastně už od křížku u cesty, je nevídané. Je tak jiné, než je okolní příroda. Je úplně jiné, než lesy které známe. A proto se sem moc rád vracím. Vracím se sem za místní přírodou, na kterou jinde jen těžko narazím.










Komentáře