Kříž

   


Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.3056511N, 13.7279667E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/jovomapuba


Byl krásný den a já jsem se toulal Horažďovickem. Ptáčci mi pěli do kroku ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. Z oblohy na mne občas hodil paprsek kamarád Puňťa, který byl povětšinu výletu zamaskovaný za velkým mrakem, který se sice tvářil, že by z něj pár kapek spadnout mohlo, ale já jsem tomu nevěřil. Den byl skoro jako malovaný a byla by velká škoda, kdybych neprozkoumal další část této krásné lokality.

 

Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě pokryté jehličím. Po levé i pravé tlapce mi rostly mladé, jen pár metrů vysoké, jehličnaté stromy. Stromy rostly ták blízko u sebe, až nakonec nad cestou vytvořily zajímavý lesní tunel.

 

Tunel mne vedl stále dál. Jinudy, než po cestě, se tlapkat nedalo. Cesta má vedla do mírného kopečka a já jsem si pod fousky poštěkával, jak jen je možné, že na Horažďovicku je tolik tajemných zákoutí, ták krásná příroda a tolik zvláštních cest, a já o tom nevěděl.

 

S kebulí plnou myšlenek tlapkal jsem stále dál. Protlapkal jsem zatáčkou, když v tom, najednou, jen mrňousek přede mnou, po mé pravé tlapce, zmerčil jsem místo bez stromů, na kterém bylo tolik světla, kolik jsem zmerčil naposledy před lesíkem.

 

To se ví, nedalo mi to. Jen co jsem světlé místo zmerčil, zamával jsem člobrdici chvostem na rozloučenou a vyrazil jsem kupředu. Svištěl jsem do kopečka rychleji než rychle. Svištěl jsem ták rychle, až mi od tlapek odlétalo jehličí a ušadla se taktak udržela na kebuli.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků a byl jsem u svého cíle. Byl jsem na místě prosvětleném a po pravé tlapce merčil jsem něco, co bych na místě nečekal. Skočil jsem dlouhý skok. A za chvíli další. Najednou se přímo přede mnou objevil velký černý kovový kříž, stojící na kamenném podstavci. Před křížem zmerčil jsem malou lavičku a na lavičce drobnosti, připomínající nedávné Velikonoce.

 

To vám štěknu, kamarádi, že na prosvětleném místě v mladém lese objevím křížek, to by mi neštěklo. Ale nebyl to křížek obyčejný. Byl to křížek moc krásný. A je schovaný v nádherné přírodě. Přírodě, která stojí za návštěvu.











Komentáře