Pomník krále Rudolfa

   


Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.3112947N, 13.7219064E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/lajozasofa


Byl krásný den a já jsem se toulal Horažďovickem. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa a svými paprsky mi zahříval kožíšek. Kolem Puňti poletovaly bílé naducané mráčky, které dělaly oblohu krásnější než krásnou. Příroda, kterou jsem tlapkal, krásně voněla. A ptáčci, ti ták krásně zpívali.

 

Tlapkal jsem po měkoučké cestě z mírného kopečka. Po levé tlapce mi tekl potůček, jehož tekoucí vodička krásně zurčela do dálky. Potůček napájel kaskádu rybníčků, na kterých si pokojně plavaly mé kámošky kachny. Po pravé tlapce jsem měl louku čvachtavější než čvachtavou. Louka byla až ták čvachtavá, že jsem se po prosvištění po ní musel vykoupat v jednom z rybníčků.

 

Koupání ve studené vodičce mne přimělo k rychlému běhu. Svištěl jsem proto sem a tam. Chvilku jsem svištěl z kopečka, daleko od člobrdice. Chvilku jsem svištěl do kopečka, zpátky k člobrdici. Dopředu a zpět jsem svištěl mnohokrát. Snad bych tak svištěl až dosud, kdybych za zatáčkou pod kopečkem nezmerčil místo, které jsem musel prozkoumat.

 

Jen co jsem zmerčil místo, které do okolní krajiny vůbec nezapadalo, zamával jsem člobrdici chvostem na rozloučenou, kopnul jsem do vrtule a než bys pro kostičku dosvištěl, už jsem svištěl z kopečka se zvědavostí mi vlastní a rychlostí mi nevlastní na průzkum zvláštního místa.

 

Svištěl jsem z kopečka rychleji než rychle a cesta mi šla krásně od tlapek. Prosvištěl jsem zatáčkou a dál jsem svištěl po rovince. Od cesty jsem ztrácel vodu z kožíšku. Ke svému cíli jsem dosvištěl ták lehounký a skoro suchý, až jsem se divil.

 

Jen co jsem byl na místě, pomalu jsem se vydal na průzkum. Tlapka střídala tlapku očadla pozorovala okolí. Protlapkal jsem kolem turistického přístřešku, který voněl novotou. Protlapkal jsem kolem naučné tabule na které byla mapa a spousta informací. Za naučnou tabulí objevil jsem velký kamenný památník.  Objevil jsem památník s malou cedulkou, která upomíná na smrt českého krále, samotného Rudolfa Lucemburského, který na místě údajně zemřel 3. 7. 1307, údajně prý na úplavici. 















Komentáře