Studánka Za ostrovem

   


Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.3137200N, 13.6759100E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/hofopafofo

Byl krásný den a já jsem se s člobrdicí po boku toulal Horažďovickem. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, kterému dělaly společnost bílé naducané mráčky. Studený větřík mi co chvilku polaskal kožíšek. Tlapky mne nesly po měkoučké cestě vedoucí podél zurčící řeky Otavy. Zaposlouchám do zurčení vodičky a zpěvu kamarádů ptáčků, jsem si spokojeně tlapkal dál a dál. Užíval jsem si každý krok a v duchu jsem si poštěkával, kam mne tlapky asi zanesou.

 

Pomalu a jistě tlapkal jsem kupředu. Než jsem se nadál, zmerčil jsem jez. Před jezem jsem zmerčil mostek vedoucí přes řeku. To se ví, jen co jsem mostek zmerčil, vyrazil jsem. Chtěl jsem zjistit, kam mne asi zavede. Za mostkem merčil jsem vysoké stromy, pod stromy merčil jsem travičku a tolik kvetoucích květin, že bych je ani nespočítal.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem pár dlouhých skoků a byl jsem u mostku. Užuž se tlapky dotkly mostku, užuž jsem byl skoro na druhé straně říčky, když jsem se podíval zpátky k člobrdici. V tu chvíli jsem zmerčil místo, které jsem musel prozkoumat.

 

Vrátil jsem se zpátky na cestu. Pomalu a jistě tlapkal jsem po bahnité cestě. Po levé tlapce jsem měl vysokou skálu. Na skále merčil jsem dvě dřevěné chatky. Po pravé tlapce mi tekla řeka Otava. Mezi cestou a Otavou byly kameny. Mezi kameny zmerčil jsem z lávky místo, ze kterého vytékala průzračně čistá vodička.

 

Pomalu a jistě blížil jsem se k místu. Utlapkal jsem jen pár kroků a byl jsem u svého cíle. Byl jsem u trubky, ze které vytéká průzračně čistá vodička.

 

Objevil jsem studánku Za ostrovem. Objevil jsem studánku, kterou ještě nedávno kryla dřevěná stříška. Dnes už studánku stříška nekryje. Ale ptáčci mi vycvrlikali, že nebude dlouho trvat a bahnitá cesta se změní. A až se cesta změní, vrátí se na studánku i dřevěná stříška. Stříška, která studánku označí a žádnému očadlu neunikne. Ale do té doby musí mít každý tulák očadla na stopkách, aby mohl vodičku ze studánky ochutnat.









Komentáře