Pramen, CHKO Brdy

    


Kraj: Středočeský

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.5645900N, 13.7877000E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/megucupera

Byl krásný den a já jsem se toulal hlubokými lesy chráněné krajinné oblasti Brdy. Na obloze zářil kamarád Puňťa a svými paprsky zahříval zem. Kolem Puňti poletovaly bílé naducané mráčky. Teplý větřík vanul. Les krásně voněl. Ptáčci mi do kroku pěli ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. A mne se toulalo, jedna radost.

 

Tlapkal jsem z kopečka tempem tlapka tlapku mine. Očadla, ušadla i famfrňák jsem měl v pohotovosti. Nikam jsem nespěchal. Tlapkal jsem ták krásnou přírodou, že jen tak rychle jí prosvištět, to by byla věčná škoda.

 

Očadly jsem si prohlížel okolní les. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy merčil jsem koberce mechu a borůvčí. Občas jsem zmerčil i spoustu lesní travičky. Famfrňák se nemohl nabažit vůně lesa. A ušadla? Ušadla byla zaposlouchaná do nezapomenutelného zpěvu kamarádů ptáčků a šumění větříčku ve větvích.

 

Tlapky mne nesly po boku člobrdice dál a dál. Najednou, zničehonic, jsem v dáli ne moc daleké zmerčil mne ták dobře známou pěšinku. Jen co jsem pěšinku zmerčil, zjistil jsem, že už netlapkám tempem tlapka tlapku mine. Zjistil jsem, že už svištím s větrem o závod a nemohu se dočkat, až dosvištím na mne ták dobře známé místo, kde už jsem nebyl ani nepamatuji.

 

Svištěl jsem kupředu a nic mne nemohlo zastavit. Usvištěl jsem mnoho kroků a dosvištěl jsem k pěšince. Přeskočil jsem přes potůček a svištěl jsem dál, do hloubi lesa. Usvištěl jsem jen pár kroků, skočil jsem i dlouhý skok. Protáhl jsem se travičkou a než bys pro kostičku dosvištěl, byl jsem u svého cíle.

 

Byl jsem u stromu vyššího než vysokého. Byl jsem u stromu s mohutným kmenem. Byl jsem u stromu, u jehož kořenů jsem zmerčil pramínek vodičky.

 

Co vám budu štěkat kamarádi, byl jsem moc rád, že jsem u stromu pramínek objevil. Ještě raději jsem byl, když jsem jen mrňousek od stromu zmerčil lázně nevídané. Lázně krásně bublaly, ve vodičce se ukrýval mech a o bahýnko nebyla nouze. A jak krásně lázně voněly. To vám byla pohádka.

 

Byť vodička v pramínku byla stojatá a rozhodně ne vhodná k pití, tenhle výlet jsem si moc moc užil. A když člobrdice viděla mou radost, také měla radost. Vždyť je moc krásné, že nám i malé pramínky nevysychají. A kdo ví, třeba se vodička časem pročistí.








Komentáře