Třemšínská bouda, CHKO Brdy

     


Kraj: Středočeský

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.5690375N, 13.7805097E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/kucagedeva

Byl krásný den a já jsem se toulal po Brdech. Puňťa zářil na obloze a kolem něj poletovaly bílé naducané mráčky. Teplý větřík vanul a příjemně šuměl ve větvích. Les krásně voněl jarem a já jsem si připadal, jako bych byl v pohádce.

 

Tlapkal jsem do táhlého kopečka pohádkovým lesem. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy merčil jsem koberce borůvčí. Koberce borůvčí maskovaly balvany a skalky a na mnoha tvořily zajímavá zákoutí.

 

Tlapkal jsem nádherným lesem a kebuli jsem měl plnou myšlenek. V posledních dnech často slýchám o loupežnících, čarodějnicích, trpaslících a podobných obyvatelích lesa. Poslouchám  vyprávění z dob dávno minulých. A tak mi nejde do kebule, jak je možné, že tento kousek pohádkových Brd žádný loupežník neobjevil. Ba ani o skřítkovi jsem se nic nedoslechl. Přitom loupežníkům a skřítkům by se tu bydlelo a žilo pohádkově.

 

Tlapky mne nesly dál a dál a než jsem se nadál, donesly mne na rozcestí. Musel jsem vymyslet, kudy dál. Mohl jsem tlapkat rovně, cestou kousek dál mizející v borůvčí. Mohl jsem tlapkat doleva, do táhlého kopečka. Mohl jsem tlapkat doprava, po směru, kam když jsem otočil kebuli, zmerčil jsem místo mne ták dobře známé.

 

Jen co jsem místo mne ták dobře známé zmerčil, překvapením jsem se posadil. Pod vysokými stromy, jen mrňousek ode mne, jen pár kroků od rozcestí, merčil jsem v celé její kráse nádhernou Třemšínskou boudu. Tu Třemšínskou boudu, ke které se každý rok minimálně jednou vracím. A dnes jsem vůbec netušil, že se na místě nachází.

 

Čím to je, to mi bylo jasné hned. Touto cestou jsem k Třemšínské boudě ještě netlapkal. A jestli ano, ták už to bylo ták dávno, že jsem jí nepoznal. Ale Třemšínskou boudu, tu jsem poznal hned. A můj další směr byl jasný.

 

Jen co jsem Třemšínskou boudu zmerčil, kopnul jsem do vrtule a rychleji než rychle vyrazil jsem kupředu. Usvištěl jsem jen pár kroků, skočil jsem i dlouhý skok a byl jsem u svého cíle. Byl jsem u Třemšínské boudy. Boudy krásně zrekonstruované, která kdysi dávno sloužila jako kaple.

 

Když jsem měl boudu zvenku v merku, když mi člobrdice otevřela dveře, nahlédl jsem i dovnitř. Ani v boudě se nic nezměnilo. Velký kříž, desatero přikázání a vše ostatní, bylo na svém místě.

 

To vám štěknu, kamarádi, byl jsem moc rád, že mne tlapky donesly právě k Třemšínské boudě. Třemšínská bouda je moc krásné místo, které byste při procházce chráněnou krajinnou oblastí Brdy neměli minout. Můžete tu posedět, můžete tu posvačit. Můžete tu nabrat síly na další toulky a nechat se jen tak nést krásnou místní přírodou.












Komentáře