Bývalá elektrárna a lovecký zámeček Tři Trubky, CHKO Brdy

 


      

Kraj: Plzeňský

Okres: Rokycany

GPS souřadnice bývalé elektrárny: 49.7048864N, 13.7916061E

Odkaz do map - bývalá elektrárna: https://mapy.cz/s/fenonetodo

GPS souřadnice loveckého zámečku: 49.7048200N, 13.7904647E

Odkaz do map - lovecký zámeček: https://mapy.cz/s/malojosemo


Byl krásný den. Na obloze zářil kamarád Puňťa a svými paprsky zahříval zem. Kolem Puňti pluly bílé naducané mráčky, které Puňťu každou chvíli na obloze schovaly. To si samozřejmě Puňťa nenechával líbit. Jen co to šlo, mráček poslal o kousek dál a sám se ujal vlády na blankytně modré obloze.

 

Tlapkal jsem z mírného kopečka po lesní cestě porostlé travičkou. Co chvilku jsem se prosvištěl po boku kamaráda motýla, co chvilku jsem svištěl vedle kámošky včelky. Občas jsem se prosvištěl i se ségruší, ale to bylo opravdu jen občas. Vždyť ségruši mám doma skoro pořád. Ale kámoši motýli, ti se po dlouhé zimě začínají pomalu objevovat až nyní. A jak s jejich přítomností příroda ožila, to vám asi štěkat nemusím.

 

Tlapky mne nesly po měkoučké lesní cestě dál a dál. Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě, vyhýbal jsem se panelům. Rozhlížel jsem se po okolní přírodě a nestačil jsem valit očadla. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Mezi lesní cestou a vysokými stromy rostly keře, které právě kvetly. Merčil jsem také koberce mechu, kapradí a spoustu květin.

 

Les, kterým jsem tlapkal, byl ták živý, voňavý a barevný, až mne přecházel zrak. Protlapkal jsem kolem obrovských douglasek, když v tom, najednou, les kterým jsem tlapkal, skončil. Přímo přede mnou, po mé pravé tlapce, objevil se lovecký zámeček se zvláštním názvem Tři Trubky, který je právě v rekonstrukci.

 

U zámečku jsem mnoho času nestrávil. Všude byla spousta člobrdů. A toho hluku a prachu, co na místě bylo. Klid přírody byl tentam. Zapět ptáčka jsem nezaslechl. Motýla ani včelku jsem nezmerčil. Jen spousta člobrdů pracovala na rekonstrukci zámečku, který se po mnoha letech otevře veřejnosti.

 

Kolem zámečku jsem prosvištěl, jak nejrychleji jsem mohl. Už jsem měl zámeček za chvostem, když jsem si po své levé tlapce všimnul klikatící se říčky. To se ví, v mžiku jsem kopnul do vrtule a rychle než rychle jsem se vydal užít si pořádnou koupel.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem pár dlouhý skoků, sesvištěl jsem z cesty. Užuž jsem se chystal ke skoku do průzračně čisté vodičky, když v tom jsem za malou říčkou zmerčil hráz. Za hrází zmerčil jsem rybníček. U rybníčku jsem zmerčil prastaré dřevěné stavidlo. A za stavidlem, jen pár kroků ode mne, mezi rybníčkem a hlubokým lesem, zmerčil chaloupku krásnější než krásnou. Zmerčil jsem chaloupku jako z pohádky.

 

Přímo přede mnou, jen pár krůčků ode mne, zmerčil jsem dřevěnou chaloupku dokonale souznící s přírodou. Na první pohled jsem zaznamenal, že i chaloupka dostala nový kabátek. A kdo ví, třeba se otevře veřejnosti stejně jako blízký zámeček. A pokud ne, tak i tak na ní bude krásný pohled. Vždyť taková chaloupka, ta se jen tak nezmerčí.

 

Kdo ví, třeba jednou, až přijde ten správný čas a vše staré bude nahrazené novým, přibude u chaloupky i cedule s její historií. Moc bych si přál, aby všichni člobrdové, kteří k chaloupce v dobrém přijdou, věděli, že tahle pohádková chaloupka před mnoha a mnoha lety bývala elektrárnou. Svou elektřinou tato chaloupka jako z pohádky zásobovala místní lovecký zámeček.










Komentáře