Naučná stezka Lesní porosty, PP Písecké hory


       

Kraj: Jihočeský

Okres: Písek

GPS souřadnice: 49.2950022N, 14.1915850E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/purebocujo

 

Byl krásný den a já jsem se po boku taťuly a člobrdice toulal Píseckými horami. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa a svými paprsky mi zahříval kožíšek. Aby mi nebylo moc velké horko, co chvilku mi kožíšek počechral i vlahý větříček. Do kroku mi pěli kamarádi ptáčci ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. Tento krásný den jsem se toulal nádhernou přírodou Píseckých hor a nic mne nemohlo zastavit.

 

Tlapkal jsem do táhlého, sotva znatelného, kopečka, po zpevněné lesní cestě. Po levé i pravé tlapce měl jsem mladý hustý les. Kde nebyl mladý hustý les, tam rostly mladé bučky. Kolem bučků byla bažina se spoustou bahýnka, potůčků a krásně rozkvetlých lesních květin.

 

Tlapkalo se mi, jedna radost. Chvilkami jsem tlapkal s taťulou po boku, chvilkami jsem se nechal hladit od člobrdice. Utlapkal jsem mnoho kroků, protlapkal jsem mnoha zatáčkami, když jsem za jednou z mnoha zatáček zmerčil ve svahu naučnou tabuli.

 

To vám štěknu, kamarádi, radostí jsem si povyskočil. Věděl jsem, že se dozvím spoustu zajímavých informací. Ale jedno mi neštěklo. Neštěklo mi, že mne naučná tabule seznámí s místem blízkým, se stromy, které mohu zmerčit u tabule.

 

Na první objevené tabuli zjistit jsem zajímavé informace o jasanech. Zmerčil jsem i samotné jasany. Dozvěděl jsem se zajímavé informace o pár kroků vzdálené přírodě. Nakonec jsem pln nových informací pokračoval dál. Byl jsem moc zvědav, zda narazím na další tabuli. A pokud ano, co na tabuli objevím.

 

Utlapkal jsem mnoho kroků, když jsem zjistil, že svištím s radostí mi vlastní hlouběji a hlouběji do Píseckých hor. Svištěl jsem do kopečka a nic mne nemohlo zastavit. Ušadla mi plápolala na kebuli, chvost se vrtěl radostí a celé mé já svištělo kupředu a hledalo další naučnou tabuli.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem i dlouhý skok. Najednou, přímo přede mnou, stála v celé své kráse další naučná tabule. Naučná tabule, tentokráte vyprávějící o smrkových lesích.

 

S dalšími informacemi v kožíšku vydal jsem se hledat dál. Po několika krocích a několika skocích, prosvištěl jsem zatáčkou, vysvištěl jsem kopeček a najednou jsem seděl před tabulí s informacemi o vodičce v krajině.

 

To vám štěknu, kamarádi, naučná stezka Lesní porosty není dlouhá. Ale tolik informací, které vám předá, to se jen tak nezmerčí. Navíc opravdu u snad všech zastavení píše o přírodě, která je na dohled. A to se jen tak nevidí.

 

Až se vydáte v mých stopách, kamarádi, zjistíte, že naučná stezka má více zastavení, než o kolika jsem vám štěkl. Ale co by to bylo za výlet, kdybyste dopředu věděli, co všechno se na naučné stezce dozvíte?


















Komentáře