Jezírko

        


Kraj: Jihočeský

Okres: Strakonice

GPS souřadnice: 49.4210342N, 13.8200117E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/fasuhahota

Byl krásný den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal po jižních Čechách. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, po jehož boku poletovaly bílé mráčky. Obloha byla blankytně modrá, jako se zmerčí málokdy. Příroda voněla létem. Ptáčci pěli písně radostné. Tento krásný den jsem se toulal po jižních Čechách a pod fousky jsem si poštěkával, že lepší den na toulku jsem si snad ani nemohl přát.

 

Tlapkal jsem z táhlého kopečka ve stínu vysokých stromů. Merčil jsem smrčky i borovičky. Občas jsem zmerčil břízku. Po pravé tlapce jsem měl vzrostlý hustý les. Po tlapce levé mi občas vyrostl vysoký strom, ale většinou jsem merčil jen mladé pidi stromky. V dáli daleké merčil jsem oplocenku.

 

Tlapkal jsem po boku člobrdice a do kroku jsem si spokojeně vrtěl chvostem. Byl jsem ve svém živlu. Byl jsem k nezastavení. Nikam jsem nespěchal. Užíval jsem si každý krok. Užíval jsem si chvíli tady a teď. Spokojenější než spokojený tlapkal jsem stále kupředu, když v tom, najednou, zvedl se vítr. Koruny stromů se zavrtěly. Ptáčci přestali pět. A mne do famfrňáku uhodila omamná vůně vodičky.

 

V domnění, že se blíží déšť, zvedl jsem kebuli k obloze. Ale obloha byla blankytně modrá. Po dešťových mracích nebylo široko daleko nikde ani památky. Našponoval jsem ušadla, zvědav, zda nezaslechnou zurčení vodičky. Ale ani ušadla žádnou vodičku nezaznamenala. Ještě jednou jsem zvedl famfrňák k obloze a zhluboka jsem se nadechl. Zdálo se mi, že jsem vodičku navětřil. Ale bylo to opravdu tak? Ještě jednou jsem pořádně zavětřil. A ano, bylo to tak. Vůně vodičky přicházela odkudsi z dálky, zpoza stromů.

 

Nelenil jsem ani chviličku. S famfrňákem v pohotovosti vyrazil jsem kupředu. Člobrdici jsem zamával chvostem na rozloučenou, kopnul jsem do vrtule a rychle, než si mne člobrdice stihne přivolat, vyrazil jsem kupředu.

 

Svištěl jsem z kopečka a nic mne nemohlo zastavit. Svištěl jsem po písčité lesní cestě ták rychle, až se mi od tlapek prášilo. Ušadla mi plápolala na kebuli a chvost měl co dělat, aby mne udržel na všech čtyřech. Usvištěl jsem mnoho kroků, když jsem po své levé tlapce zmerčil pěšinku. Užuž jsem se chystal změnit směr, užuž jsem se chystal vydat napříč lesem, když jsem zaslechl člobrdici jak mi říká, ať zůstanu na cestě.

 

To vám štěknu, kamarádi, jak jen tohle mohlo člobrdici napadnout, to mi kebule dodnes nebere. Ale jako poslušný chlupáč jsem poslechl. Musel jsem. Svištěl jsem proto dál po cestě a moc jsem si přál, abych i tak k vodičce dorazil.

 

Usvištěl jsem jen pár kroků, když les po mé levé tlapce skončil. Zmerčil jsem travičku a za travičkou vodičku. Ale co to bylo mezi travičkou a vodičkou? Mezi vodičkou a travičkou zmerčil jsem plot, který nebyl v nejlepší kondici.

 

Jak já byl rád, že jsem se přes les nevydal. Jak jsem byl rád, že mne člobrdice nepovolila svištět k vodičce. Jak moc rád bych si smočil kožíšek. Ale copak to šlo?

 

Užuž jsem si začal myslet, že si můj kožíšek vodičku neužije. Pomalu jsem tlapkal dál po písčité cestě. Ale cesta má už mne moc netěšila. Protlapkal jsem kolem chaloupky po pravé tlapce. Pozdravil jsem se s kámoškami kačenkami, které byly za plotem. Najednou jsem se ocitl na hrázi rybníku. Ale ani to nebyla moc velká výhra. I tady mne od vodičky dělil plot.

 

Zklamaný tlapkal jsem dál, přímo za famfrňákem. Tlapka střídala tlapku. Les, který jsem merčil v dáli, byl blíž a blíž. Hráz skončila a já jsem se ocitl u dřevěné chaloupky. Hodil jsem očadlem doleva, abych se s rybníkem rozloučil. Ale co jen jsem to nezmerčil?

 

Mezi mnou a vodičkou nestálo nic v cestě. Plot v nedobré kondici skončil před chaloupkou. Ještě i ve vodě u chaloupky jsem ho merčil. Ale do vodičky už jsem mohl. Tenký proužek rybníku mezi lesem a chaloupkou byl volný. A celé mé já se mohlo spokojeně vykoupat.

 

Až se v mých stopách, kamarádi, vydáte, buďte prosím opatrní. Myslím, že je oplocena větší část tohoto rybníku. Plot ale opravdu není v dobré kondici. Někde je na břehu, jinde ve vodě. Ale i tak najdete místa, kde plot není, a kde se s troškou štěstí do vodičky dostanete.

 










Komentáře