Vrchol Hora


          

Kraj: Jihočeský

Okres: Strakonice

GPS souřadnice: 49.4089914N, 13.8274439E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/jarelebefu

Byl krásný den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal po jižních Čechách. Na obloze zářil kamarád Puňťa a svými paprsky zahříval zem. Kolem Puňti pluly bílé naducané mráčky. Slabý větřík vanul. Teplo bylo tak akorát, abych se chtěl vyrazit toulat. Tento krásný den jsem tak brázdil jižní Čechy a pod fousky jsem si poštěkával, jak moc dobře jsem udělal.

 

Jenže nic netrvá věčně. Najednou, zničehonic, fouknul vítr, obloha potemněla a ze dne se skoro stala noc. Na obloze se rozlinul velký černý mračoun. Ozvalo se zahřmění, až jsem se i já lekl. Kebulí mi proletěla jedna jediná myšlenka. Štěklo mi, že bych se měl co nejrychleji vydat zpátky k Toyoťákovi. Jenže kudy? V tlapkách už jsem měl mnoho kilometrů, a že bych se suchým kožíškem stihnul dosvištět tou samou cestou k Toyoťákovi, to se mi zdálo nemožné.

 

Chvíli jsem stál na místě, když člobrdice zavelela k ústupu. Svištěl jsem po měkoučké cestě napříč lesem do mírného kopečka. Tlapka střídala tlapku ták rychle, že mi člobrdice sotva stačila. Ségruše, ta byla kdesi v dáli přede mnou a každou chvilku čekala, až jí s člobrdicí dosvištím.

 

Svištěl jsem jen chvíli, když se ozval další hrom. Leknutím jsem si povyskočil. Svištěl jsem dál hlubokým lesem a v kožíšku jsem cítil první kapky. Věděl jsem, že tentokrát dešti neuniknu.

 

Dlouho jsem svištěl za ségruší. Dlouho jsem utíkal před deštěm. Svištěl jsem stále do kopečka, když najednou fouknul vítr a mračoun z oblohy byl pryč. Na obloze se objevil kamarád Puňťa a bílé naducané mráčky.

 

Rozhlédl jsem se kolem sebe a nevěřil jsem vlastním očadlům. Stál jsem na konci lesa, s pár kapkami deště v kožíšku. Všude, kam jen jsem se podíval, rostly mladé stromy a vysoká tráva. Stoupat dál už nešlo. Byl jsem na vrcholu. Byl jsem na vrcholu nevelikém, na kterém jsem zažil malý zázrak.

 

Jen o mrňousek jsem unikl pořádné bouřce. A při úniku před bouřkou jsem ještě stihnul zdolat vrchol. Zdolal jsem vrchol, o kterém mi člobrdice pověděla, že se jmenuje Hora.







Komentáře