Kříž sv. Jana Nepomuckého

  


Kraj: Jihočeský

Okres: Strakonice

GPS souřadnice: 49.4772100N, 13.9382400E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/dekutogeju

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal po jižních Čechách. Tlapky mne nesly lesem nevídaným a já nestačil valit očadla. Všude, kam jen jsem se podíval, rostl vysoký strom vedle vysokého stromu. Pod vysokými stromy merčil jsem mladé stromky, koberce mechu i borůvčí a tolik pidi stromků, které se teprve před několika málo chvílemi podívaly na svět, že bych je ani nespočítal. Mezi vší tou lesní krásnou merčil jsem i spoustu pěšinek. Byly všude. Pěšinky vedly doprava i doleva, do hloubi lesa a některé opět zpátky na lesní cestu. Kličkovaly mezi stromy, vedly mezi kameny, kterých bylo v tomto lese nespočet.

 

To se ví, nejedné pěšince jsem neodolal. Chvilku jsem svištěl do hloubi lesa, abych se o chvilku později nechal vést jinou pěšinkou zpátky k člobrdici. Obsvištěl jsem mnoho stromů, prozkoumal jsem mnoho kamenů. Zkontroloval jsem borůvčí i mech. Potkal jsem stopy mých lesních kámošů, když v tom se přímo přede mnou zvedla zem a všechny pěšinky vedly zpátky k lesní cestě.

 

Byl jsem na místě zvláštnějším než zvláštním. Byl jsem na místě, kde nezapěl jediný ptáček. I větřík, který dosud příjemně šuměl ve větvích, se ztratil kdesi.

 

Byl jsem v hlubokém lese po boku člobrdice a dál jsem mohl tlapkat pouze po měkoučké lesní cestě. Žádná pěšinka nablízku nebyla.

 

Chvilku jsem si pod fousky poštěkával, zda se mi chce tlapkat dál. Ale nakonec zvědavost zvítězila. Pomalu, tempem tlapka tlapku mine, zdolal jsem po lesní cestě krátký kopeček. V místě, kde kopeček nahradila rovinka, jsem se musel posadit.

 

Dotlapkal jsem na místo nevídané. Dotlapkal jsem do hlubokého lesa, kde mladý strom střídal vysoký strom. Pod stromy bylo tolik balvanů a kamenů, jako se zmerčí málokde. Po pravé tlapce zmerčil jsem nízkou kamennou lavičku. Naproti lavičce zmerčil jsem kapličku. Zmerčil jsem kapličku starší než starou, u které rostl vysoký strom. Na vysokém stromě vedle kapličky, zmerčil jsem kamarády ptáčky, kteří se rozpěli ve chvíli, kdy jsem je zmerčil.

 

Tlapky mne donesly ke kapličce sv. Jana Nepomuckého, na místo tajemné a ták krásné, jako se zmerčí málokdy. Byl jsem na neobyčejném místě v neobyčejném lese, který rozhodně stojí za návštěvu.









Komentáře