Menhir

  


Kraj: Jihočeský

Okres: Strakonice

GPS souřadnice: 49.4780900N, 13.9229400E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/fefurezato

Byl krásný den a já jsem toulal po jižních Čechách. Ségruši jsem protentokrát nechal doma a užíval jsem si toulku po boku člobrdice. Toulal jsem se nádhernou jihočeskou přírodou, do kroku mi pěli kamarádi ptáčci a les ták krásně voněl, jako voní málokde. Užíval jsem si každý krok, který jsem utlapkal po měkoučké lesní cestě, když jsem po své levé tlapce zmerčil pěšinku, která vedla přes maliní do nevysokého kopečka.

 

To se ví, jen co jsem pěšinku zmerčil, změnil jsem směr. Zamával jsem člobrdici chvostem na rozloučenou a vyzval jí, aby mne následovala. Kopnul jsem do vrtule a rychleji, než mi člobrdice mohla změnu směru zakázat, vyrazil jsem kupředu.

 

Zdolával jsem kopeček krok sun krok. Moc mi nešlo svištět s větrem o závod. Kopeček to sice byl nevysoký, ale na stoupání vydatný. A v mém věku, s rozumem na bradě a troškou rozumu v kebuli, to už dá stoupání do takového kopečka trošku zabrat.

 

Tlapkal jsem nejrychleji, jak mi to věk dovolil. Člobrdice mi funěla za chvostem. Pro koho z nás dvou bylo stoupání náročnější, těžko štěknout. Než jsem se však unavil, stoupání se změnilo v rovinku. Jen co se mé tlapky rovinky dotkly, zhluboka jsem se nadechl. Jak jsem se nadechl, promrkal jsem očadla. S mým hlubokým výdechem přímo přede mnou, vyrostl obrovitánský menhir.

 

To vám štěknu, kamarádi, nevěřil jsem vlastním očadlům. Pomalu, tempem tlapka tlapku mine, tlapkal jsem nejkratší cestou k menhiru. Tlapka střídala tlapku a já jsem si myslel, že se mi menhir opravdu jen zdá. Utlapkal jsem sotva pár kroků a byl jsem na místě, kde jsem menhir merčil. A víte, co se stalo, kamarádi? On tam menhir vážně byl.

 

V nehlubokém jihočeském lese, na nevysokém kopečku, objevil jsem menhir větší než velký, oblého tvaru. Objevil jsem menhir ták velký, jak velký jsem ještě nezmerčil. A nejlepší na tomto výletu bylo, že jsem menhir nevydechl. Podle toho, jak vypadá, musí stát na místě mnoho let. Ale asi jak jsem byl po výstupu unavený, tak jsem i tákhle obrovský menhir přehlédl.








Komentáře