Studánka U Roubenky, CHKO Brdy

  


Kraj: Středočeský

Okres: Příbram 

GPS souřadnice: 49.5915986N, 13.7745000E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/hojadagaza

Byl krásný letní den. Na obloze zářil kamarád Puňťa, po jehož boku poletovaly bílé naducané mráčky. Slabý větřík šuměl ve větvích. Les, kterým jsem tlapkal, ták krásně voněl. Tento krásný den jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal hlubokými brdskými lesy zvědav, kam mne tlapky zanesou.

 

Tlapkal jsem z mírného kopečka po zpevněné lesní cestě. Ušadla poslouchala zpěv kamarádů ptáčků, kteří mi do kroku pěli ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. Očadla si prohlížela nádhernou přírodu, jejíž součástí jsem byl. Po mé pravé tlapce merčil jsem hluboký les plný vysokých stromů. Mezi stromy merčil jsem spoustu květin a keřů. A těch pěšinek, které vedly do táhlého kopečka, těch po mé pravé tlapce bylo tolik, že bych je ani nespočítal.

 

Po levé tlapce, to byla jiná. Po levé tlapce jeden rozčepýřený strom střídal rozčepýřený strom. Stromy rostly ták blízko u sebe, že vstoupit mezi nimi do lesa bylo absolutně nemožné. Možná, kdybych nebyl velký chlupáč, ale had nebo liška, tak bych mezi stromy do lesa prostoupil. Ale s mou velikostí to opravdu nešlo.

 

Jak jsem tak přemýšlel nad tím, kým bych musel být, abych se na průzkum lesa vydat mohl, neprostupný les najednou skočil. Za posledními stromy objevila se pěšinka. Za pěšinkou zmerčil jsem pařez. Na pařezu zmerčil jsem choroše.

 

Jak jsem se tak díval na choroše, štěklo mi, že bych se po pěšince mohl vydat do hloubi lesa. V mžiku jsem změnil směr. V mžiku jsem vyměnil zpevněnou lesní cestu za měkoučkou pěšinku.

 

Utlapkal jsem jen pár kroků, protlapkal jsem kolem kapradí. Najednou, přímo přede mnou, jen krůček ode mne, vyrostla zničehonic přede mnou malá dřevěná chaloupka. Vyrostla přede mnou chaloupka, ze které bylo slyšet zurčení vodičky.

 

Pomalu, s ušadly, očadly i s famfrňákem v pohotovosti, obtlapkával jsem chaloupku. Utlapkal jsem jen pár kroků, otočil jsem kebuli. Zaostřil jsem očadla na malou chaloupku, když v tom jsem si všimnul vydatného pramínku tekoucímu z chaloupky a malého potůčku, který tekl kamsi do hloubi lesa.

 

Dotlapkal jsem ke studánce U Roubenky. Dotlapkal jsem ke studánce, která má po celý rok vydatný pramen chutné a osvěžující vodičky. Dotlapkal jsem ke studánce, kterou většina člobrdů bez povšimnutí mine. A to je za mne velká škoda.








Komentáře