Velký Pálenec

 


Kraj: Jihočeský

Okres: Strakonice

GPS souřadnice: 49.4123064N, 13.8141097E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/kudakekeka

Byl krásný den a já jsem po boku ségruše a člobrdice mapoval jižní Čechy. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, kolem kterého pluly bílé naducané mráčky. Slabý větřík mne laskal v kožíšku. Příroda krásně voněla a hrála všemi barvami. Kolem mne poletovali motýli i včelky, občas jsem zmerčil i kámoše čmeldu. Také na zemi bylo živo a já si musel pořádně koukat pod tlapky. Na cestě jsem merčil mnoho druhů broučků. Dokonce i pilné mravenečky jsem míjel.

 

Tlapkal jsem si krásnou přírodou s úsměvem na kebuli. Tlapkal jsem po rovince, s lesíkem po levé tlapce a s vysokou travičkou po tlapce pravé. Než jsem se nadál, lesík skončil. Po mé levé tlapce objevila se spousta vodičky.

 

Dotlapkal jsem k rybníku Velký Pálenec. Dotlapkal jsem k rybníku mne ták dobře známému. Dotlapkal jsem k rybníku, ve kterém je mnoho balvanů a který je živější než živý.

 

Na balvanech v rybníku merčil jsem kámošky kachny. Pod průzračnou vodičkou merčil jsem kámoše kapry. Merčil jsem mnoho kachen, merčil jsem mnoho šupináčů. Jak jsem si tak místní kámoše prohlížel, ucítil jsem v kožíšku spoustu vodičky.

 

To vám štěknu, kamarádi, já jsem se ták lekl. Rozhlédl jsem se kolem sebe, kouknul jsem se pod sebe. Jak jsem si tak prohlížel mé místní kámoše, jak jsem se tak kochal přírodou, úplně jsem zapomněl, že bych se měl zastavit. Jak jsem tak stále tlapkal, dotlapkal jsem do vodičky.

 

Když už jsem ve vodičce byl, neodolal jsem. Musel jsem si pořádně smočit celé mé já. Tlapkal jsem si rybníkem, dělal jsem kámošům šupináčům proplouvačku. Najednou jsem zjistil, že ve vodě nejsem sám. Přidala se ke mne ségruše, která nedala jinak, než že se do hry zapojí.

 

Chvilku jsem se ségruší blbnul, chvilku jsem se koupal. Netrvalo dlouho a s mokrým kožíškem vyrazil jsem na souš. Musel jsem ještě ukázat člobrdici, jak moc bájo vodička v rybníku je. Když už byla mokrá i člobrdice, rozhodl jsem se tlapkat dál po jejím boku.

 

Tlapky mne nesly po hrázi rybníku. Na hrázi kvetly květiny všech druhů a barev. Na květinách sosali nektar motýli i včelky. A mne štěklo, že byť mám vodičku moc rád, i na souši je krásně. A to i tehdy, když je vodička nadohled.















Komentáře