Kamenný kříž

   


Kraj: Plzeňský

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.5364653N, 13.3716517E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/facococalo

 

Byl krásný den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal po Plzeňském kraji. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa a svými paprsky mi zahříval kožíšek. Kolem Puňti poletovaly bílé mráčky, některé větší, jiné dlouhé, ale ať byly velké či malé, snažily se Puňťu na obloze skrýt. Vlahý větřík vanul. Kamarádi ptáčci mi do kroku pěli ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. Tento krásný den jsem se toulal krásným lesem a nic mne nemohlo zastavit.

 

Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě, ve které byly vyjeté hluboké koleje. V hlubokých kolejích byla ták voňavoučká vodička, že jsem neodolal a tlapkání suchou tlapkou vedle cesty jsem vyměnil za pořádné láznění. Zato člobrdice, ta skákala zleva doprava a zprava doleva a ze všech sil se snažila, aby do vyjetých kolejí nespadla.

 

 Cesta mi šla krásně od tlapek. Chvilku jsem se láznil, chvilku jsem tlapkal. Měkoučká lesní cesta se několikrát zatočila a než jsem se nadál, skončila. S měkoučkou lesní cestou skončil i les. Přede mnou byla jen vysoká tráva a za ní pole.

 

Chvilku jsem přemýšlel, kudy dál. Koukal jsem doprava. Koukal jsem doleva. Očadla jsem si mohl vykoukat a kebuli ukroutit, když v tom jsem si všiml vyšlápnuté cestičky vedoucí kamsi.

 

Bylo rozhodnuto. Rázem jsem byl opět v pohybu. S očadly, ušadly a famfrňákem v pohotovosti vydal jsem se po pěšince neznámo kam.

 

Tlapka střídala tlapku a já tlapkal krok za krokem. Užuž jsem si začínal myslet, že pěšinka vede na pole. V tu chvíli se pěšinka stočila doleva a provedla mne kolem maliní. Za maliním stočila se doprava a já nestačil valit očadla.

 

Jen pár kroků přede mnou, za keříkem maliní, do výšky se tyčily dva vysoké stromy. Kolem stromů rostla vysoká tráva. Mezi stromy, za vysokou trávou, zmerčil jsem místo zvláštní, ale povědomé.

 

Pomalu, tempem tlapka tlapku mine, vydal jsem se ke stromům. Obtlapkal jsem maliní, protlapkal jsem vysokou trávou, protáhl se mezi stromy a těsně minul balvan. Když už jsem měl balvan za chvostem, otočil jsem se a překvapením jsem se posadil.

 

Mezi vysokými stromy, za vysokou trávou objevil jsem kříž. Objevil jsem velký kamenný kříž, který byl úplně jiný, než všechny kříže, které jsem dosud objevil. Tenhle kříž byl vytesaný do kamene. Kámen byl vytesaný do tvaru štítu. Na vrcholu kamene všimnul jsem si jamky, ve které kdysi dávno něco bylo. Co to bylo, to vám, kamarádi, neštěknu. Co vám však štěknout mohu je to, že tenhle kříž stojí za vidění. 






Komentáře