Studánka Smrková, CHKO Brdy

  


Kraj: Středočeský

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.7073550N, 13.9263128E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/penaperura

 

Byl krásný podzimní den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal mou oblíbenou chráněnou krajinnou oblastí Brdy. Všude, kam jen jsem se podíval, byla hustá mlha. Hustou mlhou proháněl se vlahý větřík. Sem tam na mne spadlo pár kapek vodičky, ale to mne nemohlo zastavit. Vůně lesa byla ták omamná, že sváděla k pořádné toulce. A já jsem se rozhodl, že krásného podzimního počasí využiji a vůni lesa si pořádně užiji.

 

Tlapky mne nesly po zpevněné lesní cestě barvy cihel do táhlého, sotva znatelného, kopečka. Po pravé tlapce jsem měl mladý les, kterým vedla spousta pěšin a pěšinek. Po levé tlapce měl jsem ještě mladší les, ve kterém rostl jeden rozčepýřený stromek vedle druhého. V místech, kde nerostly stromky, rostla vysoká travička, která spolu s mladými rozčepýřenými stromky dává domov mým lesním kámošům. A že tady mí lesní kámoši bydlí, to si můžete písknout. Famfrňák jich navětřil hned několik.

 

Pomalu jsem tlapkal lesem a užíval si každý krok, když v tom jsem na jednom z mála vysokých stromů po levé tlapce zmerčil šipku, která ukazovala na jednu z mnoha pěšinek po mé pravé tlapce.

 

To se ví, proč šipka ukazuje na pěšinku, po které bych tlapkat neměl, to jsem zjistit musel. Zamával jsem člobrdici chvostem na rozloučenou a než se člobrdice zmohla na slovo, už jsem svištěl po pěšince do hloubi lesa.

 

Usvištěl jsem jen pár kroků, prosvištěl jsem kolem muchomůrky. Přesvištěl jsem kořeny nevysokého stromu, které ukrývaly mladého hříbka. Za troškou bahýnka, za pár stromy, objevil jsem potůček. V potůčku zmerčil jsem průzračně čistou vodičku.

 

Chvilku jsem stál u potůčku a koukal pod hladinu. Zakroutil jsem kebulí doprava. Zakroutil jsem kebulí doleva. Jen co se má očadla dotkla mladého stromu vedle potůčku, zmerčil jsem dřevěnou stříšku. Pod dřevěnou stříšku mizela vodička v zemi.

 

Ano, kamarádi, tušíte správně. Objevil jsem další z mnoha brdských studánek. Objevil jsem krásnou brdskou studánku, která má ták silný pramínek, až tvoří potůček. A kolem potůčku občas roste houbička. Vlastně je to jedno z mála míst, kde jsem letos našel hříbka. A že bych počet letos nalezených hříbků spočítal na drápkách jedné tlapky, to si můžete písknout.








 


Komentáře