Fabiánova studánka, Brdy



Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.7837222N, 14.0716389E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/gabubusude


Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice a se ségruší po boku proháněl mými oblíbenými Brdy. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který se co chvíli schoval za šedivý mrak. Větřík vanul, šuměl ve větvích a občas fouknul tak, až se stromy pod jeho náporem ohýbaly. Občas jsem zaslechl prasknutí větývky, občas jsem zaslechl vrznutí stromu. Chvilkami jsem se i bál, aby mi něco nespadlo na kebuli. Ale protože jsem tlapkal nádhernou přírodou, obavy jsem brzy hodil za kebuli a užíval jsem si každý krok.

 

Tlapkal jsem po zpevněné kamenité cestě ze sotva znatelného kopečka. Do kroku jsem si spokojeně vrtěl chvostem, co chvilku jsem se prosvištěl se ségruší. Tlapkal jsem nádhernou přírodou, užíval jsem si každý krok, když v tom jsem jen mrňousek přede mnou zmerčil místo, které mne k sobě lákalo silnou nevídanou.

 

V mžiku jsem kopnul do vrtule. Rychle jsem zamával člobrdici chvostem na rozloučenou. Najednou jsem svištěl s větrem o závod rychlostí mi již dávno nevlastní a se zvědavostí mi vlastní vstříc místu, které mne k sobě ták lákalo.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků, když v tom jsem po své pravé tlapce, jen mrňousek od cesty, zmerčil kamenný památník. Na památníku zmerčil jsem nápis Přátelé Fabiána. To, že má Fabiánek mnoho příznivců, to vím moc dobře. Ale že má i takový milý památník, to jsem dosud netušil.

 

S památníkem v merku, s kebulí plnou myšlenek, vydal jsem se dál. Usvištěl jsem jen pár kroků, když se po mé pravé tlapce objevila kamenná lávka. Jen mrňousek za lávkou zmerčil jsem nádherný dřevěný domeček. Skočil jsem dlouhý skok, přeskočil jsem lávku a než bys pro kostičku dosvištěl, už jsem měl kebuli schovanou v domečku a koukal jsem hluboko do země.

 

S kebulí v domečku hledal jsem vodičku. Čekal jsem, že bude u mého famfrňáčku. Ale nebyla. Vodička byla hlouběji než hluboko. Vodičku jsem našel až daleko pod pásy kamení. Ale byla tam. Byla schovaná v domečku. A byť byla schovaná dokonce ták hluboko, že do ní ani člobrdice nedosáhla, měl jsem radost, že jsem vodičku objevil.














Komentáře