Pomník letcům, CHKO Brdy

 


   

Kraj: Středočeský kraj

Okres: Beroun

GPS souřadnice: 49.7213064N, 13.8608983E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/gebasogolo

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal po Brdech. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, vlahý větřík vanul. Příroda krásně voněla podzimem a já jsem byl moc rád, že se tento krásný den mohu toulat přírodou a připomínat si krásy mé oblíbené chráněné krajinné oblasti Brdy.

 

Tlapkal jsem po zpevněné cestě vedoucí napříč vřesovištěm. Po pravé tlapce měl jsem mladý les, po tlapce levé vřesoviště, na kterém se do barev podzimu vybarvovaly keříčky různě barevného vřesu. Příroda, kterou jsem tlapkal, mne nenechala v klidu. Než jsem se v Brdech rozkoukal, už jsem svištěl s radostí mi vlastní a rychlostí mi nevlastní, kupředu po cestě.

 

Svištěl jsem po zpevněné cestě ták rychle, až se mi od tlapek prášilo. Ušadla mi plápolala na kebuli a chvost měl co dělat, aby vyrovnal malé zatáčky. Prosvištěl jsem kolem vřesoviště, dosvištěl jsem do míst, kde vřesoviště nahradil mladý les. Jen pár kroků mezi lesy jsem usvištěl, když jsem po své pravé tlapce zmerčil ve vysoké trávě vyšlapanou pěšinku. Kam pěšinka vede, to jsem musel zjistit.

 

Sesvištěl jsem ze zpevněné cesty, skočil jsem dlouhý skok. Najednou se po mé levé tlapce objevila hromada kamenů. Z hromady kamenů tyčil se k obloze kříž na vysokém podstavci. U kříže zmerčil jsem kusy plechu, fotky i letecké rukavice.

 

Jen co jsem rukavice zmerčil, něco ve mne mi štěklo, že jsem objevil místo neobyčejné. Počkal jsem na člobrdici a nechal jsem si přečíst, co je na malé tabuli napsáno. Člobrdice mi pověděla, že jsem objevil místo, kde v 18. listopadu 1992 spadlo letadlo se třemi lidmi na palubě.

 

Nevěřil jsem vlastním ušadlům. Objevil jsem další místo, na kterém před lety spadlo letadlo. Nevím nevím, kolik chlupáčů a člobrdů někdy bylo na místě, kde letadlo spadlo, ale já už mám v merku taková místa minimálně dvě. A to že prý letadla nepadají.









Komentáře