Studánka Bučina, NP Šumava

 

Kraj: Jihočeský kraj

Okres: Prachatice

GPS souřadnice: 48.9652500N, 13.5919722E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/kukufuheca

Byl krásný den a já jsem se pod dohledem kamaráda Puňti a po boku člobrdice toulal nádhernou šumavskou přírodou. V tlapkách jsem měl mnoho kilometrů, v merku jsem měl spoustu krásných míst. Nyní už jsem se jen tak toulal a pod fousky jsem si poštěkával, na jaké krásné místečko mne dnes tlapky ještě zanesou.

 

Tlapkal jsem po asfaltové silničce, po které dle značek občas projede i autobus. Tlapky mne nesly do táhlo kopečka. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, byl hustý mladý les. Mezi stromky klikatily se pěšinky. Mezi lesem a cestou tekly potůčky vodičky. Já jsem si spokojeně tlapkal po boku člobrdice a užíval jsem si každý krok, který jsem v téhle krásné přírodě utlapkal.

 

Tlapky mne nesly dál a dál. Cesta má stále stoupala, příroda kolem mne se skoro nezměnila. Až najednou les po mé pravé tlapce skončil. Za lesem zmerčil jsem malou louku. Louku, napříč které vedla měkoučká cesta.

 

Po dlouhé době jsem zmerčil něco jiného. Po dlouhé době jsem kopnul do vrtule. Po dlouhé době jsem svištěl s větrem o závod a s radostí v kožíšku neznámo kam.

 

Svištěl jsem po měkoučké cestě mezi loukami z mírného kopečka. Svištěl jsem kupředu rychleji než rychle. Od tlapek se mi prášilo. Ušadla se mi jen tak tak udržela na kebuli. Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem pár dlouhých skoků, navětřil jsem vůni omamnější než omamnou. Jen co jsem vůni ucítil, skočil jsem jeden dlouhý skok a ozvalo se čvachtnutí. To se celé mé já uložilo do toku průzračně čisté, i když jen chlupáčům vonící, vodičky.

 

Rochnil jsem se ve vodičce, nanášel jsem na sebe super bájo vůni. Jak jsem se tak rochnil, zvedl jsem kebuli. S kebulí jen mrňousek nad zemí jsem jí spatřil. Byla tam, jen mrňousek za cestou, ve vysoké travičce schovaná, nádherná dřevěná studánka.

 

Jen co jsem studánku zmerčil, byl jsem na všech čtyřech. Přeskočil jsem přes cestu, strčil jsem kebuli pod dřevěnou stříšku, zaostřil jsem očadla a objevil jsem vodičku. Objevil jsem vodičku ták voňavou, že mne to málem porazilo. K pití pro člobrdy vodička rozhodně nebyla. Ale studánka to byla krásná.












Komentáře