Vrchol Jordán, CHKO Brdy

     

Kraj: Středočeský kraj

Okres: Beroun

GPS souřadnice: 49.7173722N, 13.8524744E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/jotojateto

 

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal nádhernou přírodou chráněné krajinné oblasti Brdy. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který mi svým paprsky zahříval kožíšek. Vlahý větřík vanul a občas mi do ušadel přinesl libý zpěv kamarádů ptáčků, kteří už se pomalu, ale jistě, chystají k zimnímu odpočinku.

 

Den byl jako malovaný, počasí mi přálo a já jsem si jen tak tlapkal nádhernou přírodou. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy merčil jsem mladé rozčepýřené stromy, pidi stromky, spoustu keřů a keříků a dokonce jsem místy merčil kvetoucí vřes a borůvčí, které se, stejně jako kamarádi ptáčci, chystalo k zimnímu odpočinku.

 

Tlapkal jsem si mne ták dobře známou přírodou, do kroku jsem si spokojeně vrtěl chvostem, když v tom se po mé levé tlapce objevila cesta, kterou jsem ještě nikdy neprozkoumal. To jsem musel napravit.

 

Jen co jsem cestu vedoucí neznámo kam zmerčil, změnil jsem směr. Opustil jsem kamenitou lesní cestu a vydal jsem se do hloubi lesa, kamsi. Tlapky mne nesly skoro po rovince vzrostlým lesem protkaným spoustou pěšinek. Utlapkal jsem jen pár kroků a dotlapkal jsem na místo, kde by jeden vysoké stromy pohledal, ale zato pidi stromky byly všude.

 

Byl jsem na místě zvláštním, ale přesto zajímavém. Ze země koukaly kameny, všude byly pařezy a celé toto zvláštní místo oživovaly pidi stromky, které brzy vyrostou a vytvoří domov mým lesním kámošům.

 

Stál jsem na místě, rozhlížel jsem se po okolí, když v tom mi štěklo, že jen pár kroků ode mne končí sotva znatelné stoupání. To se ví, nedalo mi to. Utlapkal jsem dalších pár kroků a na špičce kopečka jsem se usadil.

 

Seděl jsem na místě, čekal jsem na člobrdici a jen tak si přemýšlel. Přemýšlel jsem nad tím, jaký kopeček jsem zdolal tentokrát. Přemýšlel jsem nad tím, jak to tu asi před pár měsíci vypadalo. Přemýšlel jsem nad tím, jak to tu bude za pár let vypadat. Myslel jsem na mé místní kámoše, kteří před několika málo měsíci přišli o les, ve kterém bydleli, aby za pár měsíců přišli k bydlení v lese hlubším než hlubokém, ve kterém jejich nejoblíbenější částí bude určitě houština, kam se žádný člobrda ani chlupáč neodváží.

 

Netrvalo dlouho a opět jsem měl po boku člobrdici. Chvilku se koukala po okolí, chvilku fotila. Nakonec mi prozradila, že jsem zdolal vrchol Jordán, poslední brdskou osmistovku, kterou jsem ještě nenavštívil.








Komentáře