Vyhlídka na Hraběcí Huť, NP Šumava

     

Kraj: Jihočeský kraj

Okres: Prachatice

GPS souřadnice: 49.0084906N, 13.5683481E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/repenagane 

Byl krásný den. Puňťa zářil na obloze a dělal den teplejší než teplý. Blankytně modrá obloha slibovala to nejlepší počasí, jaké jsem si jen na výlet mohl přát. Neodolal jsem. Skočil jsem do Toyoťáka a než jsem se nadál, už jsem byl na Šumavě.

 

Cesta mi utekla ani nevím jak. Než jsem se nadál, už mne tlapky nesly skoro po rovince nádhernou šumavskou přírodou. Cesta má klikatila se mezi pastvinami. Ušadla poslouchala zurčení místního potůčku. Očadla jsem si mohl vykoukat na místních kopečcích. Byly všude kolem mne. Nebyly vysoké. Ale bylo jich tolik.

 

Kopečky tvořily nevídanou scenérii a byly pastvou pro očadla. Sem tam jsem na kopečku zmerčil mladou břízku, ale těch bylo opravdu jen poskrovnu. Zato louka střídala louku a pastvinu. Mezi loukami a pastvinami tekly potůčky vodičky nebo rostly řady keřů. Na jednom z moha malých kopečků, mezi několika málo stromy, merčil jsem domeček, který bych v této přírodě nehledal.

 

Tlapkal jsem nádhernou přírodou, do kroku jsem si vrtěl chvostem a očadla jsem si mohl vykoukat. Občas jsem u cesty zmerčil informační ceduli, občas jsem se svlažil v průzračné vodičce. Než jsem se nadál, po mé pravé tlapce zmerčil jsem malý kovový stolek s kovovou knihou a nápisem Hraběcí Huť.

 

To vám štěknu, kamarádi, na tomto místě zjistil jsem spoustu zajímavých informací. Zjistil jsem, že tu kdysi dávno stávala sklárna. Sklárna fungovala s malými přestávkami po mnoho let. Také jsem zjistil, že tu kdysi dávno stával hamr i pila a domy a domky lemovaly místní cestu. Dnes už není po stavbách v okolí ani památky. Snad jen kousek bývalé sklárny lze v terénu najít. Ale to je vše. Víc nic. 

 

Snad je to tak dobře, kdo ví. Lokalita je to prý nehostinná, příroda je tu krásná a je tu takový klid, jaký by jeden pohledal. A ty výhledy, ty za vidění rozhodně stojí.









Komentáře