Vyhlídkové místo u vrcholu Velká Baba, Brdy

   


Kraj: Středočeský kraj

Okres: Beroun

GPS souřadnice: 49.7931022N, 14.0536633E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/lutolatata

 

Byl zamračený podzimní den a já jsem se toulal nádhernou brdskou přírodou. V tlapkách jsem měl mnoho kroků. V merku jsem měl spoustu krásných míst. A i přesto jsem byl plný elánu a zvědavosti, na jaké místo mne tlapky ještě zanesou. Nepřítomnost kamaráda Puňti na obloze mne nemohla od toulání odradit. Jen mraky na obloze mne trošku znervózňovaly. Vodičku mám sice moc rád, ale déšť, ten není můj kamarád.

 

Pevně věřící, že nezmoknu, tlapkal jsem po boku ségruše a člobrdice nádhernou brdskou přírodou. Tlapky mne nesly na kraji lesa místy, kde jsem měl po levé tlapce svět jako na dlani. Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě zahloubán do vlastních myšlenek, když se po mé levé tlapce objevil vysoký dřevěný kříž a za křížem pěšinka, vedoucí kamsi.

 

To se ví, neodolal jsem. Opustil jsem měkoučkou lesní cestu a dál jsem svištěl po měkoučké lesní pěšině zasypané jehličím a vyskládané kameny.

 

Pěšina mne vedla z mírného kopečka dál a dál od lesa. Jen pár prvních kroků byla lemovaná maliním či ostružiním. Najednou pěšinu schoval plácek ozdobený velkým pařezem. Za pláckem a pařezem, to vám bylo, kamarádi, něco.

 

Nejen že mi na konci plácku ležel u tlapek celý širý svět. Ještě mi u tlapek ležela spousta pidi stromků, kterým sotva vykukovala špička. Stromečky byly ták malinkaté. Zato svět, který mi ležel u tlapek, byl ták veliký. Merčil jsem kopce i kopečky. Merčil jsem hluboké lesy, pole i louky. Merčil jsem domy i domečky. Merčil jsem parádní kontrast mezi malým a velkým.

 

Byl jsem na místě krásném, zvláštním a symbolickém. Vím, nebude dlouho trvat a tento kontrast zmizí. Dnešní pidi stromy schovají vyhlídku a zanedlouho z nich budou majestátní stromy. Tak proč si stávající kontrast neužít? 










Komentáře