Přírodní rezervace Kuchyňka, Brdy

  


Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.7850275N, 14.0725933E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/dejomepefu

 

Byl podmračený den, ale to mne od pořádné toulky odradit nemohlo. Obloha byla šedivá a nevěštila nic dobrého. Ale protože nepršelo a ani nefičelo, vydal jsem se toulat. Vždyť co by to bylo za den bez pořádné prochajdy?

 

S člobrdicí za chvostem, se ségruší po boku, svištěl jsem slalom mezi stromy v nádherné přírodě. Míjel jsem buky i duby, občas jsem obsvištěl lipku, smrček či jedličku. Spadané listí mi šustilo pod tlapkami a dávalo mému pohybu zvláštní zvuk. Zvuk, který se mi ták moc líbil, že jsem svištěl jako jura a úplně jsem zapomněl na svůj věk.

 

S rychlostí mi nevlastní a radostí mi vlastní svištěl jsem nádhernou přírodou. Listnaté stromy pomalu opadávaly. Pod stromy leželo barevné listí. Listí schovávalo kamenná moře, kameny porostlé mechem, pařezy porostlé houbami a dokonce i houby samotné. Jedlých hub, těch jsem moc nepotkal. Ale i díky jejich hledání jsem objevil spoustu pěšinek. Byly všude. Vedly všemi směry. A já jsem je musel všechny prozkoumat.

 

Nejedna pěšinka mne vedla na kamenné moře a pokračovala dále do výšin. Já jsem se však přes kamenné moře nikam neškrábal. Raději jsem změnil směr, vybral si novou pěšinku a svištěl jsem dál, neznámo kam. Několikrát jsem přesvištěl měkoučkou lesní cestu. Několikrát mne pěšinka zavedla do lesa jehličnatého. Jenže jehličnatý les všemi barvami podzimu nehrál. A já jsem ho vždy brzy opustil, abych si užil všech hřejivých barev, kterými hrál les plný listnatých stromů.

 

Prozkoumával jsem pěšinku za pěšinkou, když v tom mi lesní cesta, po které šla člobrdice, zmizela kamsi v zemi. Kam se poděla, bylo mi záhadou. Jak jsem cestu nemerčil, hrozně jsem se lekl. Prosvištěl jsem kolem vysokého stromu, když v tom jsem si všimnul, jak lesní cesta, která mi zmizela kamsi v zemi, opět vede napříč lesem a klikatí se mezi stromy.

 

Co vám budu, kamarádi, štěkat. Přírodní park Kuchyňka není obyčejná přírodní rezervace. Je to nádherná přírodní rezervace, která stojí za průzkum. Cesty se tu ztrácí a objevují, příroda se mění a je tu toho tolik k vidění. Když jsem přírodní rezervací svištěl, připadal jsem si, jako bych byl v pohádce. A pevně věřím, že i vy si průzkum tohoto koutu nádherné přírody jaksepatří užijete. 







Komentáře