Studánka beze jména, Brdy

 


Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.5728669N, 13.8287975E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/pakofukape


Byl krásný mrazivý den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal nádhernou brdskou přírodou. Zmrzlá zem mi chroupala pod tlapkami. Koruny stromů stále hrály všemi barvami podzimu. Byl jeden z prvních mrazivých dní, ale na první pohled se zdálo, jako by podzim vládnul přírodě v plné síle.

 

Tlapkal jsem po zmrzlé cestě do sotva znatelného kopečka a užíval jsem si každý krok. Poslouchal jsem praskání ledu pod tlapkami. Kochal jsem se pohledem na omrzlé stromky. Užíval jsem si společnost ségruše, která do mne každou chvilku strčila, aby mi dala jasně najevo, že chce dělat psí kusy.

 

To se ví, ségruši jsem dlouho neodolával. Než jsem se nadál, zjistil jsem, že svištím kamsi dopředu a nic mne nemůže zastavit. Svištěl jsem se ségruší po boku s úsměvem na kebuli. Spokojeně jsem si vrtěl chvostem. Ušadla mi plápolala na kebuli a jazyk jsem měl u kolen. Svištěl jsem kupředu, dělal jsem psí kusy, když v tom se přímo přede mnou, po mé pravé tlapce, objevila měkoučká lesní cesta porostlá vysokou travičkou, za kterou cosi svítilo do dálky.

 

Jen co jsem cosi v travičce zmerčil, našponoval jsem ušadla, promrkal jsem očadla, famfrňák jsem zvedl k obloze a zhluboka jsem zavětřil. Ségruše v mžiku opustila mou kebuli. Nyní jsem se plně soustředil na to, co merčím, ale co netuším, co je.

 

Se všemi smysly v pohotovosti opustil jsem zpevněnou lesní cestu. Svištěl jsem zmrzlou travičkou kamsi do hloubi lesa. Usvištěl jsem jen pár kroků, skočil jsem dlouhý skok, když v tom na mne zpoza travičky vykoukla červená stříška, kolem které se rozprostíral kruh zmrzlého bahýnka.

 

Jak jsem tak u studánky stál, štěklo mi, kde to jsem. Štěklo mi, že tuhle studánku jsem objevil na jaře. Vzpomněl jsem si na spoustu bahýnka všude kolem studánky. Vzpomněl jsem si na potůček vodičky, který od studánky tekl.

 

Byl jsem u jedné z mých letos objevených studánek. Byl jsem na místě krásném, v mrazivých dnech přístupných i člobrdům.










Komentáře