Studánka Pod Štěrbinou, Brdy

 


Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.5733986N, 13.8379003E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/nuganakege

Byl krásný zimní den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal mou oblíbenou brdskou přírodou. Z oblohy na mne občas mrknul kámoš Puňťa. Kolem mne se občas prohnal vlahý větříček. Zem pod mými tlapkami s každým krokem zapraskala. Byl krásný den, já jsem byl v nádherné přírodě a užíval jsem si každý krok.

 

Tlapkal jsem vzrostlým lesem. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy merčil jsem mladé rozčepýřené stromy. Pod mladými rozčepýřenými stromy merčil jsem koberce mechu, spoustu pidi stromků a občas jsem zmerčil keříček borůvčí a balvan.

 

Tlapkal jsem nádhernou přírodou, když jsem zjistil, že svištím jako jura kupředu, přímo za famfrňákem s radostí mi vlastní. Chvilku jsem svištěl sám, chvilku jsem svištěl po boku ségruše. Chvilku jsem dělal se ségruší psí kusy. Jak jsem si tak svištěl, dosvištěl jsem na konec měkoučké lesní cesty. Na konci měkoučké lesní cesty se mé tlapky dotkly kamenů. Jak se mé tlapky dotkly kamenů, zbystřil jsem. Jak jsem zbystřil, zmerčil jsem po své pravé tlapce dřevěnou stříšku.

 

To vám štěknu, kamarádi, já jsem se stříšky ták leknul, až jsem vyskočil. Ale jen co jsem byl opět na zemi a stál jsem na všech čtyřech, štěklo mi, kde to jsem. Byl jsem na místě mne móc dobře známém. Byl jsem na místě, na které se móc rád vracím. Byl jsem na místě, které bych už z dálky poznal, kdybych nedělal psí kusy se ségruší.

 

Byl jsem u studánky Pod Štěrbinou. Byl jsem u studánky, které se kvůli jejímu vzhledu člobrdové často smějí. Ale to mi vůbec nevadí. Já jsem moc rád, že v mých oblíbených Brdech studánky máme. Ano, máme tu studánky krásné, mnohdy až pohádkové. A ano, máme tu i studánky, které do okolní přírody moc nezapadají. Ale i studánky, které oku úplně nelahodí, mohou dávat mým lesním kámošům i pocestným napít. A to se přeci počítá, nebo ne?

 










Komentáře