Vyhlídkové místo Bílá skála, Brdy

 


Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.5772531N, 13.8433614E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/juzetelufe

 

Byl krásný mrazivý den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal mými oblíbenými brdskými lesy. Na obloze zářil kamarád Puňťa, který mne svými paprsky laskal v kožíšku. Ale i přesto, že Puňťa zářil na obloze, žádné teplo nebylo. Ba naopak. Musel jsem se pořádně hýbat, abych se zahřál.

 

Svištěl jsem s radostí mi vlastní po měkoučké lesní cestě, dělal jsem psí kusy se ségruší. Chvilku jsem se ségruší člobrdici vzdaloval, chvilku jsem si namístě hrál se ségruší a čekal, až se k nám člobrdice přiblíží. Jen co byla člobrdice na dohled, hned jsem se vydal dál.

 

Dlouho jsem dělal se ségruší psí kusy, dlouhou cestu jsem utlapkal. V místě, kde se po mé pravé tlapce objevil koberec borůvčí, ve kterém jsem zmerčil turistický příspěvek, bylo po psích kusech. Našponoval jsem ušadla, promrkal jsem očadla a zhluboka jsem zavětřil. Pomalu, jistě a obezřetně vydal jsem se po pěšince vedoucí napříč borůvčím k turistickému přístřešku.

 

Utlapkal jsem jen pár kroků a byl jsem u svého cíle. Byl jsem u turistického přístřešku a mohl jsem si očadla vykoukat. Přímo přede mnou bylo kamenné moře. Za kamenným mořem merčil jsem les. Za lesem merčil jsem Rožmitál pod Třemšínem, za Rožmitálem pod Třemšínem merčil jsem hluboké lesy chráněné krajinné oblasti Brdy.

 

Kochal jsem se výhledem na mé oblíbené kopečky. Přemýšlel jsem nad tím, jak dlouho bude trvat, a přes vysoké stromy nebude má oblíbená chráněná krajinná oblast vidět. Dlouho, předlouho jsem přemýšlel, když v tom mi štěklo, že s výhledem i bez výhledu se na vyhlídkové místo Bílá skála budu vracet. A budu se sem vracet moc rád. Místní příroda je moc krásná a vyhlídka, ta je jen ona pomyslná třešnička na dortu.

 










Komentáře