Železná Panna Marie, Brdy

 


Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.5702519N, 13.8263558E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/gedogopagu

Byl mrazivý zimní den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal po Brdech. Koruny stromů stále zářily všemi barvami podzimu. Travička se halila do lesklé námrazy. Podél cesty rostlo tolik hub, kolik jsem jich nezmerčil za celou houbařskou sezónu.

 

Toulal jsem se nádhernou, mne moc dobře známou, brdskou přírodou. Prohlížel jsem si místa mne ták dobře známá. Prohlížel jsem si stromky, které za dobu mé nepřítomnosti krásně vytáhly. Svištěl jsem napříč vysokou travičkou a nechal jsem se šimrat na bříšku. Užíval jsem si každý krok v mém oblíbeném koutě přírody, když jsem zmerčil kamenitou cestu, u které jsem na první pohled poznal, kam vede.

 

To se ví, neodolal jsem. Jen co jsem kamenitou cestu zmerčil, opustil jsem zpevněnou lesní cestu a dál jsem svištěl do hloubi lesa do míst mne ták dobře známých. Svištěl jsem z mírného kopečka rychleji než rychle. Ušadla mi plápolala na kebuli, chvost měl co dělat, aby vyrovnal sebemenší zatáčky. Od tlapek mi odlétaly malé kamínky. Přes to všechno jsem svištěl kupředu, jako by se místo, které na mne čeká, mělo proměnit.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem i mnoho skoků, když se po mé levé tlapce, v celé své kráse, objevila majestátní socha Panny Marie. Socha Panny Marie zářila svou stříbrnou barvou do dálky. U sochy Panny Marie zmerčil jsem odpočinkové místo, spoustu květin i blikající svíčky.

 

Byl jsem na místě mne ták dobře známém. Byl jsem na místě, které se od mé poslední návštěvy vůbec nezměnilo. Byl jsem na místě, na kterém se před mnoha a mnoha lety stala majiteli místního panství nehoda, při které málem přišel o život. Prý jen díky Panně Marii nehodu přežil. A díky této nehodě se dnes můžeme kochat krásou Panny Marie v hlubokém brdském lese.

 

Co se na místě událo, mnozí z vás již dobře ví. Kdo by legendu neznal, může si jí přečíst v galerii. Člobrdice nezapomněla cedulku s místní legendou vyfotit ;) 







Komentáře