Bitva na Vraždě

  


Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.5245892N, 13.7335328E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/mejonuhufe

Den byl jako malovaný a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal na Podbrdsku. V tlapkách jsem měl mnoho kroků, v merku jsem měl spoustu krásných míst. Počasí se za dobu mé toulky tolikráte změnilo, že bych to ani nespočítal. Chvilkami to vypadalo, že bude pršet, chvilkami zářil kamarád Puňťa na obloze ták jasně, že bych neštěkl, že právě panuje zima. Místy, kde jsem se nyní toulal, na mne z oblohy shlížel kamarád Puňťa, ale v dáli ne moc daleké jsem na obloze merčil parádní šedivý mračoun.

 

Tlapkal jsem po zpevněné cestě a nic mne nemohlo zastavit. Rovinku jsem nechal za chvostem. Parádní výhledy, louky i pole byly také tentam. Nyní jsem tlapkal lesíkem z prudkého kopečka a měl jsem co dělat, abych nikam nespěchal. Rozsvištět se z tohoto kopce, to by byl holý nerozum. Kopec, po kterém jsem právě tlapkal, byl ták prudký, že nevím nevím, jak bych na jeho konci zastavil.

 

Pomalu jsem tlapkal stále kupředu, tlapka střídala tlapku. Protlapkal jsem kolem úlů, protlapkal jsem zatáčkou. Pomalu jsem vkráčel do velké zatáčky, když se přímo přede mnou objevilo sezení pro toulavé člobrdy, malé ohniště a velká chytrá tabule. Co se na tabuli píše, to jsem musel zjistit.

 

Chvilku jsem čekal na člobrdici, chvilku jsem poslouchal zajímavou historii tohoto místa. Chytřejší a odpočatý vydal jsem se dál. Protlapkal jsem zatáčkou, když v tom se po mé pravé tlapce objevilo místo, o kterém chytrá tabule vyprávěla.

 

Utlapkal jsem jen pár kroků a se skloněnou kebulí jsem se posadil. Po mé pravé tlapce merčil jsem pomník, který upomíná na dávnou historii tohoto místa, která se váže až k třicetileté válce. Chvilku jsem na místě poseděl, chvilku jsem porozjímal. Když jsem vstřebal informace z chytré tabule, které mi až tady dávaly ten správný smysl, vydal jsem se dál, vstříc novému dobrodružství.

 

Co vám budu štěkat, kamarádi, tentokrát mne tlapky donesly na místo se smutným příběhem. Ale protože je to příběh ták silný, neměl by být zapomenut. I proto vám o tomto místě štěkám. Co se na místě odehrálo, si můžete přečíst ve fotkách. A nebojte se. Příště mne tlapky zanesou zase na moc moc krásné a pozitivní místo. To si můžete, kamarádi, písknout. 








Komentáře