Brdský anděl

 

Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.5257736N, 13.7428367E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/gadeputeke

Byl krásný den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal Podbrdskem. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, kolem kterého pluly bílé naducané mráčky. Vlahý větřík vanul a krásně šuměl ve větvích stromů. Den byl jako malovaný pro pořádnou prochajdu a já jsem byl moc rád, že jsem mohl protáhnout celé své já.

 

Pomalu jsem tlapkal po zpevněné cestě a kochal jsem se výhledy. Po levé tlapce jsem měl zelené pole a za polem lesíky. Po pravé tlapce, to byla jiná. Po pravé tlapce jsem merčil Blatenskou pahorkatinu, městečka i vísky, pole i louky a také spoustu rybníků. Před famfrňákem jsem merčil mé oblíbené Brdy, které mne k sobě lákaly takovou silou, že jsem měl co dělat, abych jí odolal.

 

Utlapkal jsem mnoho kroků, protlapkal jsem zatáčkou. Jen co ze zatáčky vyšel i můj chvost, počasí se jako mávnutím kouzelného proutku změnilo. Vlahý větřík proměnil se v pořádný vichr. Puňťa zmizel z oblohy. Najednou byly tentam i bílé naducané mráčky. Na obloze objevil se obrovitánský šedivý mračoun a z krásného dne jako by se stal pochmurný večer.

 

Chvilku jsem se chtěl vrátit zpátky dom, ale copak to šlo? Už jen kousek cesty mi zbýval. Vždyť už jsem v dáli daleké merčil malou sochu, ke které mne tlapky nesly a ke které jsem se ták moc těšil.

 

Chvilku jsem přemýšlel, jestli se mám otočit a vrátit se dom, když v tom jsem zjistil, že mne tlapky nesou kupředu rychlostí mi už dávno nevlastní, zato se zvědavostí a odhodláním mi vlastním. Svištěl jsem kupředu, tlapka rychle střídala tlapku.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem i mnoho skoků, pomalu jsem začal popadat dech. Užuž jsem si myslel, že si budu muset odpočinout, když se po mé levé tlapce objevila pěšinka. Pěšinka, která vedla k mému cíli.

 

Sesvištěl jsem z cesty, prosvištěl jsem pěšinkou. Než bys pro kostičku dosvištěl, už jsem seděl pod andělem a kochal jsem se výhledem. Merčil jsem vrchy i vršky, merčil jsem mé oblíbené Brdy. Co se děje na obloze, to mi bylo u ocásku. Soustředil jsem se pouze na výhled na má oblíbená místa a čas jsem nechal plynout. 








Komentáře