Čertova kazatelna

  


Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.8099194N, 13.9883883E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/lesopacesa

Byl krásný mrazivý den a já jsem se po boku člobrdice toulal mými oblíbenými Brdy. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který mi svými hřejivými paprsky občas polaskal kožíšek. Kolem Puňti poletovaly bílé mráčky, které se na obloze objeví jen tehdy, když pořádně mrzne. Slabý větřík vanul a co chvilku ke mne zavanul zapění ptáčka, který pěl písně krásné, i když sotva slyšitelné.

 

Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě do táhlého kopečka. Po levé i pravé tlapce měl jsem vzrostlý les. Merčil jsem vysoké smrčky, modříny i borovičky. Občas jsem zmerčil mladý buk a doubek.

 

Cesta mi šla krásně od tlapek. Užíval jsem si zvuky lesa i vůni přírody. Užíval jsem si každý krok. Než jsem se nadál, byl jsem na skále na konci světa, les jsem měl za chvostem a přede mnou mi ležel svět u tlapek.

 

Byl jsem na Čertově kazatelně, nádherném místě v hlubokých brdských lesích. Merčil jsem kopce i kopečky, merčil jsem hluboké lesy, pole i louky. Merčil jsem samoty, vesničky i vísky. Merčil jsem nádherný svět široko daleko ode mne.

 

Kam až má očadla dohlédla, těžko štěknout. I když na místě byla mapa, moc jsem si v ní nepočetl. Myslel jsem, že v tento mrazivý den na místě nepotkám člobrdu. Ale ták móc jsem se mýlil. Na Čertově kazatelně jsem nebyl sám s člobrdicí. Byli tam i další člobrdové a další jsem slyšel přicházet. Rychle jsem člobrdici zapózoval, pořádně jsem se rozhlédl po okolí a vydal jsem se dál, prosvištět se nádhernými brdskými lesy, dokud jsem ještě mohl. 

















Komentáře