Kaple sv. Izidora

  


Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.5227425N, 13.7116100E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/kogegenozo

Byl krásný mezisváteční den a já, po boku ségruše a člobrdice, jsem vyrazil do míst mne ták dobře známých. Vyrazil jsem ke kapli sv. Izidora, která stojí na Formanské stezce, na mém oblíbeném Podbrdsku. Počasí mi přálo a já jsem byl moc rád, že po dlouhé době mohu protáhnout celé své já.

 

Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, vlahý větřík vanul. Po obloze pluly bílé naducané mráčky, které si hrály s Puňťou na honěnou. Den byl jako malovaný, po zimě nebylo ani památky. Tento krásný jsem si s radostí mi vlastní svištěl po zpevněné cestě a byl jsem k nezastavení.

 

Svištěl jsem mezi polem a loukou rychleji než rychle. Ségruše a člobrdice mi sotva stačily. Svištěl jsem kupředu, užíval jsem si každý krok. Na každém stromě, který cestu lemoval, jsem si přečetl vzkaz od mých místních kámošů. Po krátkých chvílích jsem se zastavil a kochal jsem se výhledem. A že bylo na co koukat, to si můžete, kamarádi, písknout. V dáli ne moc daleké merčil jsem pole a louky. Merčil jsem přírodní park Pod Štědrým, merčil jsem stavení. V dáli daleké merčil jsem Šumavu a kopečky Blatenské pahorkatiny. Merčil jsem nádhernou přírodu, merčil jsem člobrdí obydlí. Než jsem se nadál, jen mrňousek před famfrňáčkem zmerčil jsem místo mne ták dobře známé a mému kožíšku ták milé.

 

Jen co jsem místo zmerčil, kopnul jsem do vrtule a vyrazil jsem kupředu. Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem i dlouhý skok a než jsem se nadál, už jsem seděl u chytré tabule a po boku jsem měl kapličku sv. Izidora.

 

Seděl jsem na místě a užíval jsem si chvíli tady a teď. Čas se zastavil. Bylo tu jen tady a teď, byl jsem tu já, ségruše a člobrdice. Byl jsem na krásném místě po boku těch, které mám moc rád. Byl jsem na místě krásném, odkud má jeden svět na tlapce.








Komentáře