Krkavčí skály, Brdy

 

Kraj: Středočeský kraj

Okres: 

GPS souřadnice: 49.8070781N, 13.9965281E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/pudejorodu

Byl krásný zimní den a já jsem s po boku člobrdice toulal mými oblíbenými brdskými les. Den byl jako malovaný. Mrzlo, až praštělo. S každým krokem byla člobrdice červenější a červenější. Ruce jí mrzly, od pusy se jí kouřilo, ale ani to jí nebránilo toulat se po mém boku.

 

Mne díky mému hřejivému kožíšku zima nebyla. Ba naopak. Bylo mi ták krásně. Mráz mne chladil celé mé já. Puňťa, který na mne shlížel z oblohy, mne občas polaskal svými paprsky. Větřík skoro nevanul, ale když už se po mém boku objevil, tak mi člobrdici trošku potrápil. Ale opravdu jen trošku.

 

Pomalu jsem tlapkal po boku člobrdice po měkoučké lesní cestě mladým lesem. Cesta, po které jsem tlapkal, vedla do táhlého kopečka. Kdysi o této cestě člobrdice prohlásila, že vzhůru po ní stoupat nikdy nebude. Ale, jak už to tak bývá, nikdy by se nemělo říkat nikdy. Tentokrát své rozhodnutí člobrdice nedržela a vcelku obstojně se mnou držela krok.

 

Pomalu, tempem tlapka tlapku mine, stoupal jsem vzhůru k oblakům. Prohlížel jsem si mladé rozčepýřené stromky, obtlapkal jsem padlý strom. Minul jsem kámen se zelenou turistickou značkou a než jsem se nadál, kopeček skončil.

 

Stál jsem na rovince, rozhlížel jsem se kolem sebe, když v tom se můj chvost rozvrtěl, tlapky se daly do pohybu a než jsem se nadál, už jsem svištěl napříč lesem, kupředu, přímo za famfrňákem. Kam, to jsem netušil.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem i dlouhý skok. Než jsem se nadál, vyrostla přede mnou skála složená ze spousty skalek. V jedné skále zmerčil jsem puklinu, kterou z minulosti moc dobře znám.

 

Jen co jsem puklinu zmerčil, štěklo mi, kde to jsem. S radostí mi vlastní prosvištěl jsem kolem skal a než jsem se nadál, už jsem svištěl po skalách a svět mi ležel u tlapek. Merčil jsem kopce i hluboké lesy, merčil jsem Písek. Ano, kamarádi, merčil jsem Písek. Jak už to tak v Brdech bývá, nemerčil jsem město Písek. Jako na tlapce jsem měl vrchol Písek. Ten Písek, který jsem ještě nenavštívil, ale nebojte se, mám to v plánu. Vždyť je to jeden z mála brdských vrcholů, který mé tlapky ještě nezdolaly.

 

Byl jsem na Krkavčích skalách, místě krásném a mne ták móc milém. Byl jsem na skalách, které si každý tulák může prohlédnout a bez větší námahy se může na skály dostat a užít si výhled nevídaný. Jen krkavce jsem na Krkavčích skalách nezmerčil. Ale, kdo ví, třeba vy budete mít větší štěstí.

















 


Komentáře