Natálčina studánka, Brdy

  

Kraj: Středočeský kraj

Okres: Beroun

GPS souřadnice: 49.8192336N, 13.9970756E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/futecofunu

Byl mrazivý den a já jsem se po boku člobrdice toulal mými oblíbenými brdskými lesy. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který mne co chvíli pohladil svými hřejivými paprsky kožíšek. Kolem Puňti poletovaly bílé mráčky, které se na obloze objeví jen tehdy, když pořádně mrzne. Les krásně voněl, ptáčci občas zapěli a mne šla cesta krásně od tlapek.

 

Tlapkal jsem po jindy měkoučké lesní pěšince pokryté jehličím. Díky panujícím mrazům byla pěšinka zmrzlá a tvrdá jako málokdy. Svištět po ní nešlo. Když jsem svištěl, pořádně mne tlačila do tlapek. Zato když jsem pomalu tlapkal, tak mne ták krásně masírovala, že jsem doufal, že jen tak nedotlapkám na její konec.

 

Chvilku jsem tlapkal po pěšince, chvilku jsem svištěl slalom mezi stromy. Očadla, ušadla i famfrňák jsem měl v pohotovosti. Kožíšek mi říkal, že je nablízku moc moc krásné, které bych neměl minout. Protože se můj kožíšek nikdy nemýlí, pohotovost všech smyslů byla namístě.

 

Tlapkal jsem lesem, svištěl jsem slalom mezi stromy, očadla rejdila po okolí. Nic zvláštního dlouhou dobu nezmerčila. Až když famfrňák navětřil svěží vůni vodičky a ušadla zaslechla zurčení potůčku, očadla ještě více zbystřila a hledala místo, odkud zvuky vodičky přicházejí.

 

Zastavil jsem se. Rozhlížel jsem se po okolí a kebuli jsem si mohl vykroutit. Koukal jsem vpravo i vlevo a stále jsem nic nezmerčil. Utlapkal jsem jen pár kroků, protlapkal jsem zatáčkou, když v tom se přímo přede mnou, jen pár kroků ode mne, objevila nevysoká dřevěná stříška na níž bylo ve sněhu napsáno Kristýnčina studánka.

 

V mžiku jsem měl jasný směr. Kopnul jsem do vrtule, chvostem jsem zamával člobrdici na rozloučenou a rychleji než rychle vyrazil jsem kupředu. Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem i dlouhý skok. Než se člobrdice zmohla na slovo, už jsem měl kebuli pod stříškou a koukal jsem na odraz své vysmáté kebule, která se odrážela na hladině vodičky. 








Komentáře