Plešivec, Brdy

  


Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.8112500N, 13.9888144E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/nelaralapu

 

Byl krásný zimní den a já jsem se po boku člobrdice toulal mými oblíbenými brdskými lesy. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který mi svými paprsky občas pohladil v kožíšku. Kolem Puňti se občas proletěl bílý mráček, který se na obloze objeví jen tehdy, když pořádně mrzne. Byť byl den mrazivější než mrazivý, sojky hlídačky létaly po lesích a občas jsem zaslechl zapět i kamaráda ptáčka.

 

Brzy jsem zjistil, že brdské lesy nespí. Sojky měly pohotovost, stopy kámošek srnek a lišek mne často doprovázely do moc krásných zákoutí. Dokonce i na stopu kamaráda divočáka jsem narazil. Kam měl ovšem namířeno, to jsem nezjistil. Stopy mne zavedly k houštině hustší než husté a já jsem nechtěl riskovat, že bych se stal nevítaným návštěvníkem přes den spícího kámoše.

 

Toulal jsem se lesem, užíval jsem si každý krok. Byl jsem šťastnější než šťastný, že jsem se mohl toulat. Toulal jsem se pomalu, nikam jsem nespěchal, když se přímo přede mnou objevila kovová tyč a u ní vrcholový kámen.

 

To vám štěknu, kamarádi, já jsem nevěřil vlastním očadlům. Až na krátké prudké stoupání kdesi v dáli za chvostem jsem dosud tlapkal skoro po rovince. Tlapkal jsem po měkkých cestičkách a pěšinkách mezi vysokými borovicemi a modříny a najednou jsem byl na vrcholu.

 

Brzy jsem zjistil, že jsem dotlapkal na vrchol neobyčejný. Kousek od kovové tyče, mezi dvěma vysokými stromy, objevil jsem samotného patrona Brd Fabiánka. Fabiánek strážil skřínku s první pomocí a dokonce i něčím na zahřátí pro dospělé člobrdy. Kousek od této kouzelné skříňky objevil jsem hromadu kamení a u ní klády k posezení.

 

Brzy mi štěklo, že jsem na jednom z oblíbených míst kamaráda Fabiánka. Brzy jsem zjistil, že jsem na samotném vrcholu Plešivec, na který ze svého domova dohlíží samotný Fabiánek. Byl jsem na vrcholu opředeném legendami i pověstmi, který je protkaný spoustou zajímavých místeček.

 

Když jsem zjistil, že jsem na samotném Plešivci, na chvilku jsem se posadil. S člobrdicí jsem posvačil a čekal jsem, zda si ke mne nepřisedne samotný patron místních lesů. Nakonec jsem se Fabiánka nedočkal. Ale vím, že mi nablízku byl. Vždyť tohle místo má Fabiánek v merku. A že se nenechal spatřit, to mi vůbec nevadilo. Kdo ví, třeba až bude chtít, ukáže se v celé své kráse. 












Komentáře