Přírodní park Pod Štědrým

  


Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.4922706N, 13.6822497E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/bodefaleva


Byl krásný zimní den a já jsem se po boku ségruše a člobrdice toulal přírodním parkem Pod Štědrým. Nikam jsem nespěchal. Pod dohledem kámoše Puňti, za přítomnosti slabého větříku jsem se toulal nádhernou přírodou a nic mne nemohlo zastavit.

 

Směr, kterým bych svištěl, jsem sám neznal. Chvilku jsem tlapkal po zpevněné lesní cestě do sotva znatelného kopečka. Když mne cesta omrzela, vydal jsem se jednou z několika měkoučkých lesních cest. Tlapkal jsem nádherným vzrostlým lesem, tlapkal jsem mezi loukami a poli.

 

Den byl jako malovaný a já jsem si užíval každý krok. Kam mne tlapky zanesou, to jsem nechal osudu. Byl jsem moc rád, že se vyčasilo a že jsem konečně venku. Zda objevím byť jen malý cíl, to jsem měl u ocásku.

 

Chvilku jsem si jen tak tlapkal, chvilku jsem děla psí kusy se ségruší. V hloubi přírodního parku Pod Štědrým hledal jsem stopy mých lesních kámošů. A že jsem jich nacházel, to si můžete, kamarádi, písknout.

 

V lese hlubším než hlubokém, na úzkých pěšinkách krytých mladými jehličnany, merčil jsem stopy mých kámošek srnek i kámošů srnečků. Na louce jsem objevil stopy kamarádky lišky. Pod vysokými stromy a u krmelišť objevil jsem spoustu stop mých kámošů z opeřené říše. Jen na stopy laní jsem nenarazil. Jestli se mi kámošky laně přestěhovaly, nebo je to tím, že až do jejich teritoria mne tlapky nezanesly, kdo ví.

 

V zasněženém lese jsem si užíval každý krok. Užíval jsem si každý okamžik. Užíval jsem zurčení vodičky v potůčcích. Užíval jsem si šumění větříčku ve větvích stromů. Užíval jsem si chvíli tady a teď. Byl jsem v nádherné přírodě. Byl jsem s těmi, které mám moc rád. A i když jsem žádný turistický cíl neobjevil, z prochajdy jsem měl obrovskou radost. Vždyť příroda, která se najde v přírodním parku Pod Štědrým se jen tak někde nezmerčí. 
































Komentáře