Smaragdové jezírko, Brdy

  


Kraj: Středočeský kraj    

Okres: okres Beroun

GPS souřadnice: 49.8214178N, 13.9953578E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/hulavagoma

Byl mrazivý den a já jsem se pod dohledem kamaráda Puňti a po boku člobrdice toulal mými oblíbenými Brdy. Tlapky mne nesly po jindy měkoučké lesní pěšince. Jen díky panujícím mrazům byla jindy měkoučká pěšinka zmrzlejší než zmrzlá a  místy mne pořádně tlačila do tlapek.

 

Pěšinka se klikatila mezi stromy nádherným vzrostlým lesem. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké jehličnany. Mezi jehličnany rostly mladé listnaté stromy. Merčil jsem buky i doubky, merčil jsem i břízky. Mezi smrčky objevovaly se borovičky a modříny. Byl jsem v nádherném smíšeném lese, který ták lahodí očadlu, že jsem si místy připadal, jako bych byl v pohádce.

 

Chvilku jsem tlapkal po rovince, chvilku jsem tlapkal do kopečka. Než jsem zjistil, že stoupám, už jsem opět klesal. Když jsem protlapkal jednou z mnoha zatáček, přímo přede mnou se objevil sráz. Pod srázem zmerčil jsem jezírko s nádherně modrou vodičkou.

 

Byl jsem u Smaragdového jezírka. Byl jsem u Smaragdového jezírka, u kterého jsem byl tolikrát a až tentokrát jsem ho zmerčil v celé jeho kráse, smaragdově zbarvené. Byl jsem u zamrzlého smaragdového jezírka, u kterého se za dobu mé nepřítomnosti kromě barvy vodičky vůbec nic nezměnilo. Byl jsem u Smaragdového jezírka, které podle místní pověsti obývá obrovitánská hadice se smaragdovýma očima, která každého, kdo se jí do očí podívá, uhrane pohledem a naláká k sobě do vody.

 

Jen co mi štěklo, kde to jsem, nechal jsem nádherné jezírko jezírkem. Ne, že bych vodičku neměl rád. Ne, že bych věřil na pověsti. Ale v pohádkových Brdech je možné všechno. A byť jsem vodomil, byl bych moc nerad, aby se pověst splnila zrovna u mne. Navíc, tohle je jen jedna z mnoha pověstí, která se k jezírku váže. Ty další jsou mnohem mnohem horší.

 

Byť je Smaragdové jezírko opředené mnoha pověstmi a legendami, je to moc krásné místo. Moc rád se sem vracím. Až se vydáte v mých stopách, kamarádi, určitě mi dáte zapravdu. Jen buďte prosím opatrní. A když tu zmerčíte hada nebo hadici, raději se jim do očadel nekoukejte. 









Komentáře