Studánka U Eliščiny cesty, Brdy

  

Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.8011578N, 13.9964303E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/levasemupa

Byl krásný zimní den a já jsem se po boku člobrdice toulal nádhernými brdskými lesy. Mrzlo, až praštělo. S každým mým vydechnutím z mé stejkárny vyšel bílý mráček. Člobrdice byla s každým krokem červenější a červenější. Ale ani velký mráz mne ani člobrdici nepřiměl k tomu, abych si toulání rozmyslel. Ba naopak. Toulal jsem se s radostí mi vlastní a užíval jsem si každý krok, který jsem v mých oblíbených Brdech utlapkal.

 

Tlapkal jsem po zpevněné lesní cestě z prudkého kopečka. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy merčil jsem koberce mechu, pařezy i pidi stromky. Občas jsem zmerčil trošku snížku, občas jsem zmerčil zmrzlou louži. Do kroku mi občas zapěl ptáček píseň krásnější než krásnou. A jak les krásně voněl. To vám byla kamarádi pohádka.

 

Cesta mi šla krásně od tlapek. S každým krokem jsem se kochal nádherou přírodou. Nikam jsem nespěchal. Tedy až do chvíle, kdy se po mé levé tlapce objevila již sotva znatelná pěšinka. Tehdy jsem změnil směr a rychleji než rychle svištěl kamsi do hloubi lesa.

 

Svištěl jsem po pěšince s radostí mi vlastí a rychlostí mi už dávno nevlastní. Ušadla mi plápolala na kebuli, chvost měl co dělat, aby vyrovnal sebemenší zatáčky. Já jsem svištěl kupředu a nic mne nemohlo zastavit.

 

Tlapky mne nesly rychlostí nevídanou, když v tom mne do famfrňáčku uhodila svěží vůně vodičky. Odkud přichází, to mi bylo záhadou. V rychlosti vyšší než vysoké jsem zavětřil. S prvním hlubokým nádechem změnil jsem směr. Obsvištěl jsem vysoký strom, přeskočil jsem stružku a na místě jsem se otočil. To, co jsem zmerčil, mi vzalo rychlost z tlapek.

 

Před vysokým stromem, na začátku stružky, zmerčil jsem malou dřevěnou stříšku. Pod stříškou zmerčil jsem hladinu vodičky čistou jako zrcadlo. Byl jsem u studánky U Eliščiny cesty, studánky mne ták dobře známé, ke které se moc rád vracím. Jenže tentokrát jsem ke studánce přisvištěl cestou mi dosud neznámou. 










Komentáře