Studánka U Milenky, Brdy

  

Kraj: Středočeský kraj    

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.8003600N, 13.9928200E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/detapomero

Byl krásný mrazivý den a já jsem se po boku člobrdice toulal mými oblíbenými brdskými lesy. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který mne svými hřejivými paprsky občas pohladil kožíšek. Kolem Puňti poletovaly bílé mráčky, které se na obloze objevují pouze tehdy, je-li opravdu mrazivý den. Větřík skoro nevanul, zato les ták krásně mrazivě voněl, až jsem si připadal, jako bych byl v pohádce.

 

Pomalu jsem tlapkal po zmrzlé lesní cestě do táhlého kopečka. Po levé i pravé tlapce merčil jsem vysoké stromy. Po pravé tlapce měl jsem les spíše smíšený, po levé tlapce měl jsem krásnou mladou bučinu. Pod buky merčil jsem spadané listí, pařezy a spoustu kamenů. Zmerčil jsem tam také pěšinku, která vedla kamsi, do hloubi lesa.

 

To se ví, jen co jsem pěšinku zmerčil, kopnul jsem do vrtule a rychleji než rychle vyrazil jsem na průzkum. Sesvištěl jsem z lesní cesty, prosvištěl jsem mezi mladými bučky a než bys pro kostičku dosvištěl, už jsem svištěl slalom mezi mladými buky a byl jsem moc zvědav, kam mne tlapky zanesou.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků, obsvištěl jsem mnoho stromů, přeskočil jsem kmeny. Když se mé tlapky dotkly země za posledním kamenem, posadil jsem se. Nevěřil jsem tomu, co vidím. Nevěřil jsem vlastním očadlům.

 

Pod mladými buky, mezi spoustou kamení, vyrostla mi před očadly malá dřevěná stříška. Stříška krásná, ba až pohádková. Před mými očadly vyrostla stříška, která zútulnila místní les.

 

Jen co jsem se rozkoukal, vyrazil jsem ke stříšce. Utlapkal jsem jen pár kroků, zabočil jsem doprava. Natáhl jsem krk a kebuli jsem strčil pod stříšku. To, co jsem pod stříškou zmerčil, mi udělalo velkou radost.

 

Pod stříškou dřevěnou, v hlubokém brdském lese, objevil jsem vodičku. Objevil jsem studánku se spoustou čisté vodičky. Vodičky, která měla hladinu čistou jako zrcadlo. Byl jsem u studánky U Milenky.








Komentáře