Větrná elektrárna

  


Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.5266494N, 13.7115417E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/moraguvahu

Byl krásný den a já jsem se vydal po boku ségruše a člobrdice na krátkou prochajdu. Na obloze zářil kamarád Puňťa, který mi svými paprsky zahříval kožíšek. Kolem Puňti poletovaly bílé naducané mráčky. Vlahý větřík vanul a příjemně mi laskal v kožíšku.

 

Utlapkal jsem jen pár kroků, přesvištěl jsem přes louku, když se počasí jako mávnutím kouzelného proutku změnilo. Puňťa zmizel z oblohy. Bílé naducané mráčky uletěly kamsi. Vlahý větřík se změnil ve vichr. Na obloze se roztáhl velikánský šedivý mračoun. Mračoun, který mne, ségruši ani člobrdici nemohl od dnešní krátké toulky odradit.

 

Jen co se mračoun usídlil na obloze zrychlil jsem krok. Z tempa tlapka tlapku mine jsem svištěl rychlostí mi už dávno nevlastní přes louku do krátkého táhlého kopečka. Tlapka střídala tlapku, chvost se vrtěl radostí. Než jsem se nadál, objevila se přede mnou obrovitánská vrtule, která dělala takový rachot, až se mi zježil kožíšek.

 

Na chvilku jsem se zastavil. Přemýšlel jsem, kudy dál a jestli se mi dál chce. Rozhlížel jsem se kolem sebe, když v tom jsem zjistil, že jsem opět v pohybu. Jen pár kroků jsem utlapkal, jen trošku jsem se od vrtule vzdálil, když v tom jsem se posadil.

 

Byl jsem na místě, kde mi svět ležel u tlapek. V dáli daleké merčil jsem Šumavu. Merčil jsem vysoké kopečky, merčil jsem spoustu snížku. Před Šumavou merčil jsem kopečky přírodního parku Pod Štědrým i Blatenskou pahorkatinu. Merčil jsem vísky i městečka, merčil jsem pole i louky. Svět jsem měl u tlapek a bylo mi ták krásně, že jsem úplně zapomněl na rachot, který vytvářela vrtule, která byla jen pár kroků ode mne.








Komentáře