Karlova pěst

   


Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - město

GPS souřadnice: 49.6842500N, 13.4669300E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/busadojuna


Byl krásný zimní den. Na obloze zářil kamarád Puňťa, lehce mrzlo a den byl jako stvořený pro pořádnou prochajdu. Tento krásný den jsem se po boku člobrdice vypravil do plzeňských lesů, podívat se na to, jak se liší od lesů které již moc dobře znám.

 

Toulal jsem se ve stínu vysokých stromů. Co chvilku mne oslnily paprsky kamaráda Puňti. Tlapky mne nesly po měkoučké pěšině z mírného kopečka a já byl moc zvědav, kam mne tentokrát zanesou.

 

Cesta mi šla krásně od tlapek. Protlapkal jsem mezi stromy, z výšky jsem se rozhlížel do hlubin lesa. Merčil jsem pařezy, mech i mladé stromky. Merčil jsem kameny i balvany. Najednou, přímo přede mnou, zmerčil jsem balvan zvláštnější než zvláštní. Zmerčil jsem balvan, který jsem musel svištět prozkoumat.

 

Jen co jsem balvan zmerčil, kopnul jsem do vrtule. Svištěl jsem kupředu rychleji než rychle a nemohl jsem se dočkat, až dosvištím ke svému cíli. Svištěl jsem kupředu a nic mne nemohlo zastavit. Tlapka střídala tlapku, ušadla mi plápolala na kebuli a chvost se vrtěl radostí. Svištěl jsem kupředu, od tlapek mi odlétalo jehličí a já svištěl přímo za famfrňákem s radostí a se zvědavostí v kožíšku.

 

Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem pár dlouhých skoků a než bys pro kostičku dosvištěl, stál jsem před balvanem. Stál jsem před obrovským balvanem a valil očadla. Merčil jsem balvan větší než velký. Merčil jsem balvan s mnoha vrstvami. Přitom jsem merčil balvan heboučký se spoustou tajemných škvír.

 

Dosvištěl jsem k balvanu Karlova pěst. Objevil jsem balvan ták zvláštní, jaký ještě nikdy. Jo skálu takto skládanou, těch už jsem objevil. Ale balvan ještě ne.

 

Prazvláštní balvan nebyl na místě jediný, který mne zaujal. Když jsem měl balvan v merku, rozhlédl jsem se kolem sebe a nestačil se divit. Po mé pravé i levé tlapce merčil jsem les. Jen za Karlovou pěstí merčil jsem do dálky daleké. Merčil jsem lesy i pole, merčil jsem Starý Plzenec.

 

Byl jsem na místě, odkud má jeden svět jako na tlapce a přitom je v lese. Byl jsem na místě s prazvláštním balvanem. Byl jsem na místě moc krásném a nezapomenutelném.






Komentáře