Pohádkové jezírko

  

Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.3405714N, 13.5637444E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/mojenepete

Že je v pohádkovém lese všechno možné, to vám, kamarádi, štěkat nemusím. Ale že u pohádkového rybníčku potkám kámoše čápa, to je i na pohádkový les neuvěřitelné. A i přesto je tomu tak. Čáp stojí u pohádkového rybníčku a prohlíží si návštěvníky, kteří jen kroutí očadly. Stejně jako jsem kroutil očadly já i s člobrdicí. 


Byl mrazivý den a já jsem se po boku člobrdice toulal pohádkovým lesem. V tlapkách jsem měl mnoho kilometrů, v merku mnoho pohádkových míst. Nyní jsem tlapkal po měkoučké lesní cestě, která mi praskala pod tlapkami, a přemýšlel jsem, kam mne tlapky ještě zanesou. 


Nikam jsem nespěchal. Užíval jsem si každý krok. I když mi počasí moc nepřálo, ničeho jsem se nebál. Vždyť v pohádkovém lese je všechno možné. Z oblohy bez mráčku může sprchnout, z obrovského šedivého mračouna spadnout nic nemusí. Nenechal jsem se proto znervóznit nepříznivým počasím. Naladil jsem se na vlnu tady a teď a byl jsem odhodlaný přijmout vše, co přijde. 


Pomalu jsem tlapkal po boku člobrdice, když jsem zjistil, že svištím kupředu s radostí mi vlastní. Svištěl jsem z kopečka, spokojeně jsem si vrtěl chvostem, když v tom mne tlapky donesly ke zmrzlému rybníčku. Silný led na rybníčku nebyl ničím zvláštní. Ani ostrůvek v rybníčku nebyl ničím zvláštní. Jak vodička, tak ostrůvek k sobě krásně pasovaly. Bylo to dokonalé pohádkové zákoutí. 


Ale něco zvláštní na místě přeci jen bylo. Uprostřed rybníčku na malém ostrůvku stál na jedné noze čáp. Ostrůvek byl pokrytý snížkem. Snížek měl i čáp v peří. A přesto nehnutě stál na místě a nic ho nepřimělo vzlétnout. 


To se ví, chvilku jsem si pod fousky poštěkával, že bych měl záhadě přijít na kloub. Ale odolal jsem. Vždyť čáp mi nic nedělal. A místo, na kterém jsem byl, bylo ták kouzelné, jako je málokteré místo. S radostí jsem se posadil, zaposlouchal jsem se do zvuků lesa, užíval jsem si chvíli tady a teď, a kdyby mne člobrdice nepřesvědčila, že se musím vydat dál, možná bych u rybníčku s čápem seděl ještě teď. 








Komentáře